søndag 11. desember 2011

Dilemma

Som vanlig åpner jeg posten i en fei når den kommer.
Spennendes konverlutter først i håp om at det er den store premien ifra tipping eller lotto som endelig har gått i orden. Eller om det kan være en spennendes premie jeg har vunnet en plass uten å ta lodd..hvem vet..
I dag gikk jeg fort i gang og åpnet en stor konverlutt og til min store forskrekkelse var den ifra politiet.
En lang liste med masse info som jeg raskt leste igjennom og nesten helt nederst info om et krav som var ubetalt. Et inkasso krav som var havnet hos politiet og de ville nå ha liste over verdisaker som kunne omsettes.
Jeg er sikker på at øynene mine vokste seg store som tinntallerkner etterhvert som jeg leste og ble bare meg og mer sjokkert.
Et 5 siffret beløp kunne betales inn på et kontonummer eller så kunne jeg gå ned på politistasjonen å betale der.
Totalt sjokka som jeg var så måtte jeg sjekke en gang til og det var da jeg oppdaget det ....brevet var ikke adressert til meg, men til en nabo.
Oh magen roet seg fort og pulsen kom til normal igjen.
Ble kjempe lettet og utrolig glad for at det ikke gjalt meg, men etter en stund så begynnte jeg å fundere på hva jeg skulle gjøre med brevet. Prøve å pakke det inn igjen? Konverlutten er ødelagt.. Eller gå å banke på døren til vedkommende å gi det i hånden til personen og si at jeg tilfeldig klarte å åpne et sensitivt brev som var adressert til han og ikke til meg. Det ville jo bli flaut for han og litt flaut for meg senere.. hver gang jeg så han så ville jeg komme på brevet og han ville gjerne trekke seg unna og prøve å unngå meg.
Konverlutten er ødelagt så om jeg pakker det inn og taper over og legger det i postkassen så vil han jo se at det har vært åpnet og undre seg over hvem som har sett brevet..
OOOOOOOOOOOH for et dillema..What to do...

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Holy crap, den var kjip...håper du finner en god løsning..

<3

byLivA sa...

O shit!!!! Lykke til ;-)