søndag 3. oktober 2010

Sverige :-)

Fullt referat i morgen skrev jeg for maks en time siden.
Lol, ja tiden går jo fort.
Men problemet er at jeg får ikke sove så da kan jeg like så godt skrive litt om turen nå.

Har hatt en helt fantastisk tur, men det koster.
Ikke bare penger, men og energi.
Er nå tappet for krefter.
Satser på at det vil bedre seg i løpet av et par dager.
Bare å slappe litt av nå og komme seg i form igjen.

Tror vi og et vennepar har pratet om en tur til Ullared i Sverige i snart et år.
Hotell og båt ble bestillt og vi var så klar for turen..
Helt til jeg ble dårlig.
Både i form og så fikk jeg en kraftig smell litt over en uke før vi skulle reise.
Turen fristet, men med en sykemelding så er ikke gleden like stor.
Føler meg litt forpliktet til å holde meg hjemme så lenge som jeg er sykemeldt og ikke kan gå på jobb, men etter å ha pratet med den ene legen min ble jeg nok en gang skikkelig gira for turen og reiste.
Jeg hadde ordnet med ferie ifra jobben i utgangspunktet og som legen og sa: det er forskjell på en 2 ukers sydentur og en 3 dagers Sverigetur.
Dessuten er det verdens kjekkeste vi reise på tur med. De kjenner meg ut og inn og presser meg aldri til noe jeg ikke selv vil.

Vi kjørte ned på natten på torsdag og kom til hotellet fredag i rundt 13.00 tiden.
Spa & resort Strømstad
Fantastisk hotell med koselige rom og en bar :-))
Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å ikke ta tabelettene mine på turen.
Så det ble et par jordbær drinker utover kveldene.

Ble litt shoppin og , men det som var hovedprioriteringen var jo Ullared.
Så det ble en kort tur til Nordbysenteret på fredagen før den store Ullared dagen på lørdagen.
Tok oss ca 3 timer å kjøre ned til Ullared.
Og da vi endelig kom fram, ja kaoset lar seg nesten ikke beskrive, men jeg kan jo forsøke i korte trekk.
Tror samtlige av Sveriges biler prøvde å få parkering der.
Etter å ha forsøkt å finne en parkeringsplass i et kvarter satt gubben meg av for å så lete videre på egenhånd mens jeg tuslet lykkelig til inngangen til Ullared varehus.
Ikke en eneste handlevogn å skimte i handlevognhusene og jeg ble fort oppmerksom på en lang kø av folk som stod med tomme handlevogner.
Litt nyskjerrig gikk jeg mot køen og det samme gjorde andre folk.
Fremme med køen i det som var enden , der stod det en vakt som kunne opplyse om at det var ca 2 timers ventetid for å komme inn på varehuset. ØØØØØH???
Nei så pokker om jeg står utenfor i over 2 timer for å så komme inn til et totalt kaos på innsiden.
Det skjer bare ikke, så jeg sendte melding til gubben om at han kunne hente meg igjen.
LOL..det skjedde heller ikke for han kom akkurat i mot meg da jeg hadde sendt meldingen og lurte på hvorfor jeg ikke var inne på varehuset.
Så bare 2 hvite øyner da jeg fortalte at det var ca 2 timers kø på utsiden og venne paret våres ble ende mer oppgitt.
Vi tok en liten runde og så på ting og tang på utsiden, men det var nyttesløst å gå inn noen plass.
Kø kø kø kø og mere kø.
Etter kort tid reiste vi tilbake til hotellet og satt oss i baren.
Men surt å reise i 3 timer en vei uten å få kommet seg inn på varehuset.
Neste gang blir det midt på vinteren i en ukedag og vi skal være der 30 min før de åpner.

Hjemmturen idag gikk sent, lei av å kjøre bil.
Som vanlig satt jeg å speidet etter elgen, men ingen elg var å se hverken på høyre eller venstre siden.
Da vi kom til Arendal ble vi opplyst på nyhetene om at det både var en biljakt, og at det gikk en elg å tuslet i veikanten i Sandefjord så de oppfordret bilistene til å kjøre pent.
Uhm..når vi har kjørt forbi så kommer elgen ja.

Prøvde å se om vi kunne se denne berømte bmw bilen som kjørte som et svin med en kvinnelig gissel i, men nei det fikk vi heller ikke med oss.
Kun regn regn og mere regn.
Det har øst ned noe så sinnsykt.
Og mere regn skal det visst bli.

I morgen er det jobb igjen.
Gleder meg sykt mye til å se gjengen igjen.
Har savnet de denne uken jeg har vært hjemme.
Må si at jeg nå gleder meg over at blodprosenten og at formen er bedre.
Skal bare ta et par dager å få litt energi tilbake etter turen så vil jeg være i storform.
Ingenting er så surt som å være hjemme ifra jobb.
En psykisk lidelse er ikke fullt så godkjent i alle sine øyner som et benbrudd.
En pyskisk lidelser går det ikke ann å se og mange er så uvitende om hvordan det faktisk er å være på bunn.
Et sant helvete kan vi som har vært der si, men andre må lage sine egne meninger og konklusjoner der.

Det er heldigvis bare en vei å gå når enn er på bunn , og det er opp.
Takket være venner, leger, kolleger og en kjempekjekk tur så er jeg på god vei opp igjen.
Livet er ganske så digg



Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy pokker assa,kø er vel noe av det kjedeligste som er....hvertfall om du har svært liten tålmodighet...Men men,tur fikk du,og kjekt ha du hvertfall hatt det,og det var det viktigste :)

*klem*