torsdag 14. oktober 2010

Nyheter..til ergelse??

Hm....ser at det fortsatt streifer i nyhetene dette med overvekt.
Diskusjonen er i full gang.
Kari Jaquesson kommer med sine meninger.
Utrolig imponerende....
Men hun glemmer de som blir litt ekstra runde i kantene pga sykdom, piller øker som regel ofte vekten, hva med de som sitter i rullestol.
Hvordan skal de få tatt seg en halvtimes tur til dagen som de aller fleste helsefreaker anbefaler.
Jeg går tur, jeg jobber, jeg spiser sunnt i ukene.
Litt snop og brus må enn kunne unne seg i helgene.

Av og til så synes jeg at ting i media virkelig kunne ha spart seg for den plassen den opptar.
Artikkelen om at kanel plutselig kan være farlig må vel være det rareste jeg har lest til nå.
At kanel kan gi leverskade....uhm, det må vel i såfall være på små spebarn
. Det står i artikkelen og at det er spesielt små barn som er mest utsatt, men mine besteforeldre spiste nå grøt hver lørdag i nesten hele sin levealder...har ikke sett noe til leverskaden til nå.
Hvorfor blåse ting opp så utrolig??

Nei da er det heller å sette seg fremfor nyhets kanalen og følge reddnings aksjonen i Chile .
Jeg har snufset og tørket på tårer i løpet av dagen når jeg har surfet innom VG for å se oppdateringer eller har sett på nyhetekanalen.
Utrolig rørende å se hvor glade de er for å komme opp etter ca 70 dager i en gruve.
Min psyke hadde aldri taklet det...

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

2 kommentarer:

Noelise sa...

Ja, det e jo noen som tror det e så fryktelig enkelt å ta av ;) Greit nok at det kan være medisinske årsaker, men det er også en ting å tenke over:

I "alle år" harbulimi og anorexi værrt i vinden som spiseforstyrrelser. Det finnes også en spiseforstyrrelse som gjør at en blir stor og ikke mager...

Det burde foresten være en selvfølge at folk skjønner det at de aller fleste har ikke lyst til å ha de ekstra kiloene, å i de fleste tilfeller er det like vanskelig å miste de kiloene, som det er for en anoretiker/bulimiker å bli frisk!

Ja, å kanel på grøten...hehehe - eg trodde eg sko kjøra av veien når eg hørrte det på nyhetene! Den orningen hadde eg og Daniel havregrøt, å eg sa : "ja, bare ta mye kanel - det e bra for kroppen" Ja, for det er jo blodsukkerregulerende :):)

Anonym sa...

Hu er ikke helt god hu Kari...men men,hun om det,hun ville sikkert bare skape debatt,og det fikk hun jo til gangs...

Kanel...mmmmmm....love it.

håper du har en fin kveld :)

klem