torsdag 16. desember 2010

Det ville jeg aldri trodd

Dette er det eneste året jeg ikke gleder meg til jul.
Har ingen julestemning og skulle bare ønske at hele greie var over.
Julaften vil jeg sove bort, men MÅ i familiemiddag om kvelden.
Jeg som pleier å være så glad i julen.
Elsker pakker og pinnekjøttet hjemme hos mamma og pappa.
I år blir det et ork.
Ta på fin kjolen og smile-masken og bare kjempe meg igjennom det.
Et par julegaver er kjøpt inn, men det har ikke vært en koselig julehandel med latter og omtanke som det vanligvis pleier å være.
Jeg som leter igjenom hele leiligheten for å finne julegaven som gubben har gjemt...vil ikke ha julegave i år.
Klarte å få frem at vi kunne kjøpe en ting i sammen..bare for å slippe å tenke på presanger

Hva som er årsaken er nok masse, men bare det med nav kan gjøre en oppgitt.
Ingen penger i november, ingen penger i desember, ingen penger i januar..
Hurra og takk for at vi har en sparekonto.
3mnd uten penger er ikke en drømmesituasjon og i allefall ikke nå i desember.
Nav har ikke fått alle papirene de trenger og jeg har gitt ifra meg de papirene jeg har...
Blodprosenten er på 8,6 og legene vil diskutere seg i sammen om hva som kan være den beste behandlingen for meg ang jern og blodprosent.
Jernsprøyter er blitt nevnt, men det hjelper da ikke meg.
Jeg har panikk for sprøyter og det vil heller ikke forklare hvorfor kroppen ikke vil holde på jernen den får via jerntabeletter.
En lege vil jeg skal behandles for lavt stoffskifte, den andre mener jeg ikke trenger behandling for stoffskifte.
En lege mener at kunstterapi kan være hjelpende...en annen mener at det er helt feil behandling for meg.
Kan jeg få slutte å være i mellom barken og ved`en ?

Ledd verker og kroppen plages av brekkninger, men ingen hjelp å få.
Godt mulig det er en bivirkning av noen piller eller jernmangel, men jeg skal visst bare gå sånn.

Tar på meg smile-masken og synger meg igjennom julen.
Hva er det igrunnen å glede seg over?

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Okey, jeg kan med èn gang nevne at kunstterapi ikke vil gi deg økt blodprosent. ;0)

Men når det kommer til spørsmål om medisinering mot lavt stoffskifte, så kan jo det være lurt. Så fremst blodverdier viser at stoffskiftet ditt ER lavt, eller i grenseland. Ut fra symptomene du har KAN det jo være noe tull i hormonsystemet ditt.


Håper inderlig du får hjelp som virker snart. Det er forferdelig å ha det slik du har det nå. I know... Ønsker deg alt godt. Og god bedring. Klem.

drømmefangeren sa...

Hei vennen. Håper du får det litt bedre. Jula er et ork, men jeg er her for deg, om ikke ved din side men i tankene.

Klem May

Anonym sa...

SNUUUUUUPPA!!'

Godt å høre fra deg,men ikke lese innholdet i oppdateringen. Ikke bra.Liker ikke.

Jula kommer uansett,men før du vet ordet av det så er den borte igjen også...

Håper du en dag finner en behandlingsmåte som hjelper deg,som føles riktig for deg.

Du skal leve fordi du og jeg skal treffes en gang,og kanskje gjøre litt faenskap?

klemmer

AudM sa...

uff. håper du blir kvitt det omsider..

Cathrin sa...

Huff.. dette var ikke kjekk lesning... Som Laila sier, jula kommer, men jula går også. Heldigvis. Hold ut!
Klem