onsdag 6. august 2014

Stakkars lille pike

Nei nei nei det er overhode ikke synd på meg selv om siste innlegg nok var veldig negativt skrevet.
For det meste har jeg det helt supert og er fornøyd med hverdagen og den psykiske formen.
En lærer så lenge enn lever og hver eneste negativ hendelse i livet mitt har bare gjort meg sterkere og klokere. Innimellom blir jeg litt tankefull og gamle tanker og gammel bagasje kommer ramlende inn uten at jeg kan helt stoppe det. Da er det godt å få ut tankene via bloggen.
Noen ord her og vips så er hode tømt..
Det beste er jo at det i tillegg er helt gratis...

Det har kommet et par spørsmål via pm som jeg har lovet å svare på her i tilfelle andre og måtte lure.

Første spørsmål er ang det jeg skrev at jeg ikke turde å skru av lyset for å gå å legge meg...noe i den duren der.
Personen lurer jo selvfølgelig på hvorfor ikke ?
Enkelt å svare på : Jeg er livredd speil i mørke rom og det har nok en teit forklaring for noen, men spiritisme er nok årsaken der.
Da jeg var i min grønne tenåringsalder var det plutselig veldig spennende å prøve seg frem på spiritisme..var ikke noe Internett i den tiden så alt gikk via via via...masse rykter og alle hadde hørt forskjellige ting.
Jeg prøvde i sammen med noen få venninner dette med å sitte i ring å prøve å få ett eller annet i midten til å bevege seg...husker ikke helt hvordan det var.
Den andre måten var å sitte alene i mørkt rom med et speil å gjør noen ting og tang mens enn kikket i speilet..i løpet av kort tid skulle enn se at det ville dukke opp døde folk i speilet og viss enn virkelig var heldig så ville satan selv dukke opp.
Helt på tryne, men jeg prøvde noen ganger, og kan ikke si at jeg husker noe særlig ifra det, men ifra den perioden har jeg hatt panikk for speil i mørke rom.
For et par år siden gikk lyspæra på badet, og det å gå inn der på do var ikke et alternativ. Bedre å sette seg i bilen å ta ned på et senter i nærheten for å gå på do.
Jeg har så alt for mange ganger og prøver fortsatt å overbevise meg selv om at det selvfølgelig ikke er noe i speilet og i hvertfall ikke i tv skjermen selv om det er mørkt, men hjernen vil bare ikke helt slappe av der og er like redd den dag i dag.

Andre spørsmål dreier seg litt om min eks type...
Om jeg har noe kontakt med han i dag, nei det har jeg ikke og ønsker ikke å hverken høre eller se han.
Han sendte meg en faktura på 12000 kr et par mnd etter at jeg stakk. Det var visst prisen for å være i sammen med han den tiden vi var i sammen. Fakturaen ble aldri betalt, og det kom en purring som heller ikke ble betalt.
Både jeg og han har gått videre med våres liv, og jeg håper at han har forandret seg og behandler sin nåværende frue bedre.
I mine øyner er han taperen og jeg er vinneren.
Jeg var den som til slutt innså at hans oppførsel var helt feil og ikke sunt for noe videre forhold.

Tredje spørsmål dreier seg om ærligheten min..
Ingenting i blogg innlegget eventyr er oppdiktet. Dette er ting jeg har opplevd og blitt utsatt for. Det er ting som ikke er tatt med i eventyret. Ting som blir feil for meg å skrive om.
Selv om jeg er veldig åpen og ærlig i bloggen er jeg veldig opptatt av å skjerme andre i mitt liv. Jeg nevner aldri navn, sjelden stedsnavn..Vil tro at jeg er mer privat enn jeg gir uttrykk for.

Sum summare så har jeg hatt en utrolig lang og lærerik vei så langt i livet. I fra den dagen jeg kunne løpe ut å leke i gaten så har jeg hatt venner rundt meg. Venner er nok de som virkelig har holdt humøret mitt oppe når det har vært tøffest..senere min nåværende prins.

Ang fyren som ringte meg da jeg var tenåring så har jeg hørt et rykte om at han ikke lengre er i live. Fyren bodde maks 20 min kjøring unna. Det som var mest skremmende var for et par år siden da en ny type begynte å ring. Denne fyren var nok ikke helt den smarteste for han sendte og sms som gjorde at jeg satt med mobilnummeret hans + vi har nummerviser på hustelefonen.
En liten telefon til Telenor hjalp oss med både navn og adresse på fyren.
Det har heldigvis vært rolig nå, men hjertet banket godt en stund etterpå hver gang telefonen ringte.
Nå er det enten telefonselgere eller mamma som ringer...vet ikke alltid hvem som er mest plagsomme :-)

Så nei...ingen stakkers lille pike.
Piken har vokst opp og har det veldig bra



Blogglisten Follow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: