søndag 15. mai 2011

Handlegalskap

Endelig fredag og etter en lang hektisk dag på jobb,
er det full fart hjemover.
Glemte selvfølgelig å handle i går så må innom butikken en snar tur.
Jammen sa jeg snartur innom butikken.
Kaos ifra parkeringsplassen og i hele butikken.




Da jeg endelig hadde klart å finne meg en parkeringsplass og skvisa meg ut av bilen på en merkelig måte var jeg klar får å gå inn i maurtua for å prøve å sikre meg en tralle.

Alle i nærmiljøet har tatt turen for å handle på akkurat samme tidspunktet når jeg har tenkt å handle siste rest til helga.




Etter en lang dag på jobb med mye springing kjenner jeg at jeg er kjempesulten og har faktisk lyst på det aller meste i butikken, men etter å ha bestemt meg for å lage en kyllingsalat begynner jakten på ingrediensene…

Folk over alt..mellom reolene, i midtgangen, før kassene, etter kassene ja til og med på utsiden er det et hav av mennesker som står å skravler i sammen og etter hvert kaster sigarettene ifra seg før de går til bilene. Ungdommer står å henger på gjerde med hver sin urge flaske og studerer folkelivet /kaoset på butikken.
Inni butikken svever jeg fortsatt på jakt etter noe å tygge på.
Prøver å komme meg inn mellom grønnsakene, men der er det to fisefine fruer som har møtt hverandre igjen etter ca 2 dager uten å ha sett hverandre.
De har selvfølgelig masse å prate om å enser ikke andre som prøver å komme forbi.
Det er ikke mulig å passere pga de har plassert handlevognene så teit at de sperrer helle gangen mellom grønnsaksreolene.




Svetten begynner å komme..tydelig stresset.

Men etter å ha demonstrert litt å sukket høyt klarte nå den ene fruen å flytte vogna si i mens hun sendte meg et surt blikk.
Er sikker på at det blikket jeg sendte tilbake var enda surere enn hennes.
Endelig var det kommet en rød paprika i vogna mi.
Lykken er nesten fullkommen… en rød paprika etter litt kav og slit.
Isbergsalaten er neste på listen og den ramler og oppi vogna med et smil.
LOL… nei isbergsalater kan ikke smile, var nok jeg som smilte fornøyd.
Beveger meg mot kjøttdisken og får en følelse av at noe har skjedd.
En svær folkemengde står nemmelig totalt stille å bare kikker fremover.

Hm..merkelig

Men da jeg kommer meg bort så ser jeg at det er de pene fruer som nok en gang har okkupert butikken og denne gangen kjøttdisken.
Alt skal studeres og alt skal tas ut å leses på.
Pølsepakker blir ivrig studert for innhold, svinekjøtt blir granskes som om det inneholdt gift, baconet blir diskutert med nabofruen i køen..er alltid viktig å få andre sine kommentarer og synspunkter.
Ei må skifte briller for å se bedre på etikettene… og ja midt i det kaoset, bare helt bakerst i køen står jeg.

Fortsatt med en rød paprika og isbergsalat i vogna.

Klarer å klamre meg frem til å akkurat få tak en pakke med kylling.
Tydelig ingen som skulle ha melk så det å få tak i en pakke med rømme var null problem.
Det var bare å bevege seg mot kassen…og der startet køen.
Tull med betalingsterminalene som gjorde at det tok lengre tid.
Det gav meg jo i grunnen bare ende meg tid til å handle. Butikkene er så flinke å legge ut produkter ved siden av kassene som virkelig frister en sulten person på vei hjem.

Chips og sjokolade ramlet fort oppi som en liten trøstegave til meg selv som tross alt hadde overlevd så langt denne handleturen som i grunnen bare skulle være en svipptur.
Tror jeg ventet i 20 min før jeg fikk betalt.

Den teite bæreposen måtte jeg fortsatt betale 50 øre for.
Skammelig at jeg må være nødt for å betale for en pose etter å ha ventet så lenge og når det i tillegg er reklame ifra butikken så burde jeg ha fått den posen gratis.
Men det er noe jeg aldri kranglet om..bare tar kvitteringen og pakker i sammen og kommer meg ut.

Mange andre som skal kjøre samtidig som meg og i fra luften må vi ha lignet et tetiris spill..mange brikker som skal presses i sammen og komme av gårde så fort som mulig.




Vel hjemme blir jeg møtt av et rot.
Frikvelden må brukes til å rydde og vaske, men først matlaging.
Merker fort at jeg aldri skal kjøpe billig strimlet kylling.
Masse fett og ekkle ting på den, isbergsalaten er svart inni av muggel og går fort i søppla.
Den gode salaten ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men smakte himmelsk når jeg bare fikk sette meg ned i sofaen med pepsi max i glasset og en skål salat.




Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

Jævla typisk at ALT skjer på en og samme handletur når det først skjer noe..man kan bli gal av mindre. Nest gang får du finne fram ei skinke og banke deg framover i køen og klaske vekk plagsomme mennesker.
Godt du fikk kosa deg med salat og pepsi max da,godt å slappe av da sikkert,haha.

Klem <3