tirsdag 17. mai 2011

Magisk fjernkontroll

Hva ville du ha gjort om livet var med en fjernkontroll?
Trykket på pause?
Spolt tilbake og gjort om på tidligere opplevelser i livet?

Desverre så er nok ikke vi så heldige at vi får utdelt en fjernkontroll ved fødselen. Vi må rett og slett bare leve med de valgene vi gjør her i livet.
Godta det som har skjedd og prøve å leve med det og bearbeide hendelser vi ikke helt klarer å godta.

Må stoppe opp å fundere litt selv over hva jeg hadde gjort.
Kanskje spolt tilbake og slettet et par ting, forandret på ting jeg har gjort og sagt. Kunne jeg ha forhindret noe ved å spole tiden tilbake?
Kanskje jeg kunne ha sprunget full fart ut i senga og trykket på pause...ligget der å bare latt livet passere stille og fredfullt....men hvem skulle da ha trykket på play igjen?
Hadde jeg turd å bruke "off" knappen?
Er livet så grusomt at jeg ville ha trykket det av?
Neppe......det er nok en mening med mitt liv som med alle andres..bare jeg ikke helt klarer å se den meningen enda.

Rart å tenke over at enn kanskje kunne ha reddet liv ved å spole tiden tilbake...
Jeg kunne ha vunnet i lotto flere ganger ved å bare spole tiden tilbake noen timer på en lørdag eller en onsdag.

Det som jeg nok funderer mest over er om jeg kunne ha spolt tiden tilbake og forhindret at jeg ble syk.
Selv om jeg er symptomfri nå..er det en diagnose som vil følge meg resten av livet.
Noe som er rart å tenke på..
Om noen tiår når min nåværende fastlege er pensjonert og jeg sitter hos en ny fastlege som kanskje er i begynnelsen av 30 årene, vil han da dra frem min bipolar lidelse?
Når jeg en gang ligger i sengen på gamlehjemmet og vakthavende lege blir tilkalt pga jeg trenger noe for den venstre hofta...vil han dra frem min bipolar lidelse?

En hjerne, milliarder av tanker og ingen tar de ifra meg :-)




Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja,tenk om,tenk om...mye jeg kunne ha endret på om det gikk an å spole tilbake tiden...meeen,det kan vi ikke gitt...og det er sikkert bare like greit,da hadde vi jo ikke fått med oss erfaringene heller..

Vel,du har diagnosen,men du kan nok bli friskmeldt fra den,det er bare bull at du ikke kan bli kvitt den,because you can,med mindre symptomene kommer tilbake så klart.

Ønsker deg en god natt you crazy lady <3