onsdag 8. august 2012

Gammel og senil ??

Ja tanken har streifet meg mange ganger...er jeg blitt gammel og halvsenil nå?
Det er noen år siden jeg rundet de 30 ,og forhåpentligvis har jeg mange år igjen å leve.
Det er lenge siden konsentrasjonen var skikkelig til stede og det er nesten sånn at jeg imponerer meg selv med ting jeg klarer å glemme. Det burde nesten ikke vært mulig.
Fatisk så nevnte jeg for fastlegen sist gang om det kunne være en mulighet for at jeg var i gang med en svak alzheimers diagnose i tillegg til bipolaren.
Fastlegen flirte og sa at det nok ikke var tilfelle, men må nå si at jeg har mine tvil.
Jeg kan ikke huske sist gang jeg satt meg ned å leste en hel bok..vanligvis pleier jeg å komme til side 2 eller 3 før jeg gir opp og legger boken i fra meg.
Lykken er å finne lydbøker som frister...ikke at jeg noen gang har hørt på de jeg til nå har skaffet meg.
Planen er å høre på de en etter en...men når er uvisst.
Hundre planer og prosjekter som blir satt igang og blir stående halvferdige til irritasjon for både meg og sambo.
Akkurat nå er det store prosjektet rydding i kåken. Få orden i systemet...et system jeg ikke har.

Nå som det nærmer seg tid for ny blodprøve er jeg nøye med medisinene..tar de til den tiden de skal tas og rett dosering...helt til min alzheimer dukker opp og lager krøll.. I to døgn har jeg tatt ibux isteden for den medisinen jeg skal ta.. er såpass vims at jeg ikke sjekker at det er rett medisin jeg putter i meg. Det positive må vel være at jeg ikke har hatt vondt noen plass de to døgnene jeg tok ibux :-)

Sommeren i år har vært litt så som så. Forkjølelse, halsbetennelse, hovne mandler satt en liten demper på feriegleden, men som en ekte bipolare som jeg er så har jeg jo hatt mine oppturer og den ene ferie uken tok det virkelig av.
Sambo sjokkert over å vite at det var over 400 pakker på vei og nok en frustrert postmann/ dame som har fullt opp postkassen våres i et par uker nå.
Jeg satt dager og netter og la inn bud på ebay og storkoste meg akkurat der og da. Nå som tingene kommer ser jeg at det meste er ting jeg ikke har brukt for.
Er bare så glad det ikke kostet en formue og gikk utover ferien vår.

Måtte ta bilde to av dagene




Akkurat nå er det ca 250 pakker igjen som er på vei..planer er å unngå postmannen/dama til minst år 2014.
Vil tro jeg ikke står så veldig høyt i kurs der.

Heldigvis varte ikke oppturen så lenge.Nedturer har det og vært.
Den ene gangen kjente jeg bare hvordan den depressive delen tok over, og jeg gikk å la meg og sov i et døgn før jeg stod opp igjen.
En diskusjon et par uker førte til en stor lyst å finne frem noe skarp bare for å dempe alle tanker for en stund. Heldigvis klarte jeg å holde meg unna, men noen dager senere ble jeg sittende å klype meg i armen i lengre tid og var overbevist om at jeg kom til å være både rød,grønn,gul og grønn på hele armen dagen etterpå, men heldigvis ikke et eneste merke. Noe som igjen gjør at jeg føler meg gammel og seig. Seigt skinn og hukommelse + konsentrasjon.

Jeg er rett og slett bare nødt for å prøve å ikke ta alt så alvorlig og prøve å slappe mer av..kanskje ting faller mer på plass?
Det viktigste er nok og å kunne le litt av seg selv..Gudene skal vite at jeg setter meg ned flere ganger og flirer, rister på hode og undres over hvordan det går ann.
Ibux i steden for lithium...genialt

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, nå vet jo ikke jeg hvor gammel du er, men jeg kan i aller høyeste grad innbille meg at du enda har et solid tidsrom å bevege deg over før du kan titulere deg med "gammel & senil". Og det sier jeg som selv har rundet 30 i år og hatt en massiv krise pga. nettopp det, og i tillegg har en ganske så fragmentert hukommelse.
Ibux i stede for litium ja? Hihi, er det her man skal henvise til placeboeffekten? ;) Ønsker deg en fantastisk sensommerdag <3

Anonym sa...

Hærregud jente, du altså. Måtte le da du skrev at du hvertfall ikke hadde hatt vondt noen steder på to døgn, haha. Og alle de pakkene, pokker meg mer enn jeg får til jul jo. Hva i helsike er det du bestiller? Jeg dævver assa. Men bra du ikke har oppturer hele tiden..høhø.

<3