lørdag 12. februar 2011

Easy is hard

Min nye hverdag har begynnt.
Leve livet og fokusere minst mulig på sykdom.
Eller vil ikke kalle bipolar for en sykdom, det er en diagnose som enn må leve med. Enn er kun syk når enn er manisk eller deppresiv.
Men det er vanskelig.
Etter 3 år der hovedfokuset har vært : leger, tabeletter, innleggelse, selvskading, tankekaos, selvmordsforsøk og tanker, usikkerhet, frykt, håpløshet...osv
Ja etter 3 år er det vanskelig å snu hjernen over på andre tanker.
Fokusere på det positive kan være en utfordring, men jeg tar utfordringen på strak arm og skal klare det.
Nå har jeg tatt pause ifra legetimer og kan tenke på andre ting.
Føle meg fri og puste inn ny frisk luft.

På sofaen ligger gubben med bandasje på foten.
Nå er det min tur til å stille opp for han.
Hente ting til han, lage mat...ovs
Føles godt å få springe litt for han.
Være nyttig og ikke bare en bekymring for han.
Mang en gang har han vært redd og usikker og følst seg maktesløs når jeg har vært på mitt verste.

Det kunne ikke ha startet bedre enn hva det gjør nå.
Vårtegn ute, solen er fremme, venner som drar meg med ut på kjekke ting, jobb som er en glede, morsdag, pepsi max i glasset..lol måtte jo bare dra frem pepsi max.

Har holdt meg unna sjokolade og har ikke kastet opp siden.
Hadde en liten misstanke om at sjokolade kunne være en faktor siden jeg hadde spist sjokolade rett før de andre gangene jeg kastet opp.
Om det er tilfeldighet vet jeg ikke, men at jeg har holdt meg er et faktum :-D




Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Anonym sa...

Godt å lese at du har det bra,og at du nyter det gode i livet. Jeg håper virkelig at det holder seg sånn :)

klemmer