mandag 28. november 2011

Jul og stress

Fy søren nå går det virkelig mot jul.
Julen er en stressende tid og bipolar + stress er to ting som ikke fungerer så godt i sammen.
Har mine forhåndsregler og prøver å følge de slavisk for å ikke falle ned i kjelleren.
Desverre så er det så alt for fort gjort å øke stresset uten å legge merke til det.

Produksjon av hjemmelaget julelys går for fullt. Lover å legge ut bilde om et par dager.
Siste maniske periode kom det plutselig en sprudlende fantastisk idee om at jeg kunne jo bli smykkedesigner og starte egen butikk både på Bryne og på nettet....ugg om bare en eller annen kunne ha slått meg i hode der og da med noe hardt.
Perler i bøtter og kar har blitt handlet inn og pryder nå mitt spisebord uten å bli brukt.
Smykkedesigner...haha jo jeg syntes virkelig jeg så meg selv som butikk eier osv..

Julekaker.
Den berømte julebaksten som ifra gammel skikk sier at det skal være 7 sorter til jul.
Enkelt løsning : Bakeren...noen må jo støtte bakeren og. Dette året blir det jeg som står på et konditori og plukker meg ut 7 sorter for å dra hjem.
Enkelt og greit, men litt dyrere enn å bake selv.

Julemiddag.. julaften blir avslapping med middag hos andre. 1 juledag har jeg innvitert svigerfamilien hjem og det kan by på stress så jeg må planlegge godt sånn at ting som kan gjøres på forhånd blir gjort og at det ikke blir noe overdådige greier.
2 år siden var og svigerfamilien innvitert ut på 1 juledag, men den ble avlyst og akkutt teamet hos dps måtte komme å snakke med meg.
Stress og kaos førte til en ustabil dag.
Noe jeg ikke vil oppleve igjen

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: