mandag 1. august 2011

18 par med sko på 2 uker

Ferien er over

Det var litt rart å gå på jobb i dag tidlig, føler at ferien har gått så fort og med alt som har skjedd så har det vært en litt rar ferie.

Masse tanker og følelser etter terror angrepet i Oslo.
De første dagene gikk helt i surr, satt bare hjemme å kikket på tv.
Ubeskrivelige scener som ble filmet i Oslo og vanvittige historier ifra Utøya ble fortalt.
De var så horrible at enn skulle ønske at det ikke var sant, men dessverre,
dødstallene, historiene ifra de overlevende er ikke til å ta feil av.

Jeg synes synd på de som var på øya, de som befant seg i regjeringskvartalet da det smalt, men det er og synd på de pårørende, de som nå må leve videre uten sin datter eller sønn. Mange har mistet noen.
Selv mistet vi en god venn i ferien..han valgte å avslutte sitt eget liv.
Det ble et stort sjokk for vennegjengen hans.
Han var den som alltid spøkte og lo.
Den som alltid muntret oss andre opp, var han

Livet går videre for oss andre, men det føles rart.

Ferie dagene i Løten var himmelsk… sløve i sofaen å samle krefter igjen.
Lokke med seg kattene oppi sengen om natten.
Myke langhåret små puser som lagte go`lyder oppå dyna
Finnes det noe bedre??


Humøret mitt har vært på topp i ferien.
Jeg har rett og slett vært manisk i noen uker.
Resultatet av å være manisk er 18 par med nye sko på 2 uker.
Jeg som hadde skapet fullt ifra før.. alle de nye skoene står på gjesterommet i en haug.
Har rett og slett ikke plass til de enda. Gubben har lovet å bygge en skikkelig stor skohylle til meg… glede glede glede <3

Fikk ryddet godt opp i stua før vi skulle begynne på jobb igjen. Godt å få vekk rot og snu litt på sofaen. Ble en helt ny stue med en gang, frem med lysestaker og lys. Gjøre klar litt lys for mørke triste vinterkvelder. Setter veldig stor pris på å trekke for gardinene og dempe taklampen og bare tenne masse telys og kubbelys. Det skaper en så koselig atmosfære med en gang.
Varm kakao i koppen med litt krem på toppen.
Ser frem til høsten og vinteren. Sommeren i år er ikke noe å skryte over, det været vi har hatt kan knapt nok kalles sommer.
Regn regn regn og mer regn. Tror vi hadde 4 dager med fint vær på 3 uker. Krysser virkelig fingrene for at neste år blir bedre.

Kanskje jeg skal vurdere å ta en senere ferie å håpe at goværet kommer da


Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist å høre om kompisen deres som tok livet av seg,utrolig tragisk når noe sånt skjer....

omg,18 par sko??? you crazy woman you. Jeg har shoppet hele 3 par jeg,og da er det ene paret sånne flipp flopper liksom..jaja..er man manisk,så er man manisk,haha.

hugs