lørdag 25. september 2010

Reservedeler

Alt er så enkelt med møbler.
Kommer enn til butikken og gir beskjed om at enn har fått en skadet del på det nye spisebordet eller kommoden er alt så greit.
Betjeningen smiler fint og sier at de skal se på bakrommet eller høre med delelageret om de ikke har en ny del liggende.
Finnes delen ikke på huset så kan de bestille den hjem i posten til deg.
So far so god.
Samme med en dvd spiller..deler lar seg fort bestille og skifte ut.
Hvorfor er det ikke like enkelt med menneskekroppen.
Kommer enn til legen og sier at hodet er helt på trynet så hører enn aldri at legen tilbyr seg å springe på bakrommet for å se om det finnes reservedeler som lar seg skifte ut.
Samme med blodet..
Sliter enn med stadig lav blodprosent som igjen går utover resten av kroppen så hører enn aldri at legen tilbyr seg å skifte blodet.
Ingen lege som tilbyr seg å gi deg en helt ny blodtype i håp om at kroppen skal like den bedre enn den som allerede er der ifra før.
Søren at alt skal være så mye lettere med reservedeler til møbler.
Vi har nok kommet langt innen legevitenskapen, men har mye igjen å lære.
Ører kan lages ifra bunn, hjertet kan skiftes, folk får nytt ansikt takket være donorer som ofrer seg for at andre skal få et bedre liv av deres deler..som blir reservedeler for andre.
Sukk...gi meg mine reservedeler sånn at det er mulig å ha et normalt liv uten å måtte svinge opp og ned hele tiden.
Men har jeg lov til å klage?
Igrunnen ikke.
Er folk som har det mye verre enn meg.
Allikevel vet jeg ikke bedre enn å sitte her å synes litt synd på meg selv.
Knasker videre på sjokoladen min og tusler i sengen.
Hvem vet...i morgen kan kanskje være mye bedre

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

2 kommentarer:

drømmefangeren sa...

*klemme på*

Anonym sa...

så sant så sant...tenk om..tenk om man kunne ha byttet ut...det hadde kanskje vært en enkel løsning..

*klem*