søndag 25. november 2018

Litt tanker



Laget meg noen lys for noen uker siden. Bruker til vanlig servietter som jeg limer fast, men nå har jeg så utrolig mye blomster at jeg må få brukt opp noe.



Vil tro at jeg ikke går tom for blomster på en stund. 99% er kjøpt på ebay. Jeg er for å støtte de lokale hobbybutikkene, men når jeg kun har to små hobbybutikker i nærheten og nettbutikkene ikke kan tilby de blomstene jeg er på,jakt etter ender jeg ofte opp på ebay,
Har vært litt på wish og å handlet.
Vil tro at jeg muligens handler litt mer blomster neste år siden 350 kr grensen fjernes.

Leste i dag at CMYK legger ned. De slo seg konkurs i 2016, men noen av butikkene ble kjøpt opp av tidligere aksjonær. Netthandelen får skylden.
Jeg er en av de som har handlet på nettet, kjøpt utrolig mange ørdobber smykker og ringer til 1 dollar. Det er vanskelig å kjøpe et par øredobber til nesten hundre kroner når du kan få identiske til 1 dollar.
Den eneste vonde tanken jeg har er om jeg er med å støtte barnearbeid. Såg en dokumentar for et par år siden ifra en klesfabrikk. De hadde så lange arbeidsdager at mange reiste ikke hjem. De sov på en gammel trebenk eller på gulvet.
Ja, jeg burde ikke handle så mye på nettet, men klarer bare ikke stå i mot når prisene er så billige.
Kanskje det blir bedre når 350 kr grensen fjernes..








Follow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: