søndag 2. desember 2018

Kan jeg få kose meg ???

For et år siden var jeg i selskap/fest til ei venninne. Der møtte jeg på et søskenbarn som jeg ikke har møtt på flere år. Utrolig kjekt å møtes igjen etter så mange år, men det første jeg hører når vi er på utsiden er : jeg vet hvordan du har det.
Søskenbarnet mitt har visst ei venninne som har bipolar lidelse og har tydeligvis full kontroll på hva hva det vil være å vær bipolar.
I kveld var jeg i fest og endte opp med å tørke tårene på ei som kunne fortelle at hun og visste hvordan det er å være bipolar. Sønnen hennes fikk den diagnosen for flere år siden. Jeg forstår jo godt at hun kun ønsker det beste for han og det var tydelig at hun ikke ønsket at han hadde fått den diagnosen. Han har fått beskjed av legene at han nå er friskmeldt ifra bipolar diagnosen og det var ikke måte på hvor mange spørsmål hun hadde.
Jeg kan ikke uttale meg, jeg er ingen fagperson.
Alt jeg kan er å si hvordan jeg har det og hvordan jeg har hatt det.
Synes det er utrolig leit at spørsmål ang selvmord kommer frem i en fest hvor vi igrunnen skal ha det gøy å kose oss.
Ja jeg har forsøkt noen ganger. Livet har vært så utrolig tøfft at jeg har ikke orket å leve det. Har forsøkt å henge meg i avdelingen på dps, selvskading har vært ute av kontroll, men kan jeg ikke få,liv til å kose meg når humøret er på topp. La meg få nyte gode dager. Hvem ønsker å sitte å snakke om selvmord, selskading i en fest ?



Blogglisten Follow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: