søndag 12. januar 2020

Grønne fingrer....

Av alle kurs som finnes så har jeg aldri kommet over blomsterkurs. Tror jeg ville hatt god nytte av å lære litt mer om potteplantenes krav for å leve lengre enn en mnd.
IKEA og Plantasjen + mestergrønn har kampanje på blomster nå og jeg har selvfølgelig klart å kjøpe med meg et lass. Planen var en flott blomstrende leilighet med et godt utvalg med all verdens blomster.
For det første så tok det totalt av i butikken. Jeg hadde 5 tomme blomsterpotter hjemme som skulle fylles opp med flotte blomster. Pga salget kom jeg hjem med ikke mindre enn 18 blomster !!!
Tror jeg brukte tre dager på å plassere de. 13 manglet blomsterpotte så de måtte jeg ut å finne på plantasjen før det var et styr med å plassere så mange i en alt for full stue av pynt og lysestaker.
Selvfølgelig har et par av de begynt å visne. 8 dager holdt de ut her før blomster begynner å bli brune å ramle av, den grønne flotte planten på benken begynner å forandre farge ifra grønn til gul






Nei jeg blir aldri blomstenes bestevenn. Godt at blomster ikke er så dyre, jeg tar nok turen til IKEA i uken som kommer for å kjøpe nye. Så synd med dufteranken, en av mine favorittplanter og skulle gjerne ha fått den til å trives her. Kanskje jeg kjøper en ny og setter den på en annen plass i håp om at den vil trives der.




Blogglisten Follow my blog with bloglovin



Ingen kommentarer: