onsdag 22. januar 2020

Bryllupsdag

Fy søren så tiden har flydd...snart 20 års bryllupsdag ❤️
For en flott dag vi fikk 7 februar 2000.
I grunnen skulle vi ha et sommerbryllup, men det klaffet aldri for prest, lokal og fotograf.
Brudekjolen var kjøpt og hang i salongen klar for å legges opp noen cm.
Etter utallige telefoner til prest og andre ble vi oppgitt.
Husker at jeg satt i sofaen og gubben hadde lagt seg da jeg kom på en ide om at vi kunne gifte oss på bursdagen min om 14 dager 🎉🙀
14 til å planlegge et bryllup gikk lettere enn jeg hadde trodd. Hadde gjort et par ting litt anderledes i dag, men det viktigst var at vi ble gifte og hadde en fin dag i sammen med venner og familie.
Kun forloverene som viste at vi skulle gifte oss, de andre ble innvitert til bursdag.

Forloveren til gubben filmet litt her og der, i den tiden var det ikke tillatt å filme selve vielsen, men på kvelden når gjestene kom så satt jeg litt gjemt sånn at det ble filmet når gjestene kom inn døren og oppdaget at jeg satt i brudekjole. Det ble en del hakeslepp 😂
Jeg skulle gitt mye for å fått tilbake den videokassetten. Den gikk tapt da vi byttet ifra vhs til dvd. Vi kom ikke på å sjekke om det var kassett inni spilleren før vi kastet den.
To nære og kjære som ikke lengre er i live er på kassetten.
I halv 9 tiden på kvelden reiste vi opp til foreldrene mine og overrasket de. Mamma jobbet til 20.00 den kvelden og kunne ikke komme i selskapet.
Dagen etterpå ringte mamma og var fortsatt litt sjokkert, hun kunne fortelle at pappa nesten ikke hadde sovet den natten....vi hadde sjokkert de med bryllupet.

Jeg husker at svigerfar vinket meg ut på gangen og lukket døren igjen så gjestene ikke kunne høre hva han sa. Han var helt paff stakkers og måtte forsikre seg om at det var på ekte og ikke tull, når jeg bekreftet at det ikke var tull, men ekte så smilte han bredt og gav meg en gode klem.
Selv om det ikke ble kirkebryllup så følte jeg meg som en brud.
Satt i mange timer hos frisøren og fikk farget hår og satt det fint opp. Lange falske negler som gjorde meg utav stand til gjør noe de første dagene. Den gang var jeg neglebiter, og måtte inn i nabobutikken etter neglene var satt på for å få hjelp til å få bilnøklene opp av lommen 😂😂😂
Blomster og brudebukett akkurat sånn som jeg ville ha det. Av alle ting så klarte jeg å lage kaka selv. Det kunne jeg ha spart meg for. Den såg så grusom ut og smakte ikke godt.
Jeg fikk min drømmeprins og det er utrolig at vi snart har vært gift i 20 år.
Lykkelig ❤️

Ingen kommentarer: