onsdag 8. januar 2020

Alle gode ting er ikke alltid 3


Nei alle gode ting er ikke alltid 3. Det er en stund siden jeg har blogget og det skyldes at jeg ifra midten av november fikk både influensa, luftveisinfeksjon og urinveisinfeksjon 🙀
Jeg har mer eller mindre ligget strekk ut på sofaen i 7/8 uker. Hostet til den store gullmedaljen...hostet til jeg har spydd. Ikke akkurat så elegant, men nå er jeg mye bedre.
Var hos legen 2 januar og fikk ny diagnose : virusfremkallende astma. Heldigvis noe som går over og det fantes medisin mot det og.
Så to penicillin kurer, 5 flasker med hostesaft og Ibux + en pusteting mot astmaen har gjort meg nesten 100% frisk :-)
Bipolare skurrer litt i bakhode. Det har vært et stort fokus på mental helse de siste to ukene, og jeg er kjempeglad for at det blir snakket åpent om og ikke feiet under teppet.
Dessverre så trigget det, mine tidligere forsøk på å forlate denne jord kommer stadig frem i mine tanker. Jeg føler så mye..skam for at jeg gjorde det, usikker på hvor åpen jeg skal være ovenfor andre.
Mislykket selvmordskandidat er ikke det jeg at folk skal tenke om meg.
Jeg vil så gjerne legge slike tanker og forsøk bak meg.
Akkurat nå vil jeg leve. Puste inn godt med nesen, kjenne den friske lufta langt nedover i magen.
Trenger jeg hjelp med å takle en vond hverdag så er det hjelp å få. Jeg må bare tørre å spør selv før det blir alt for svart.
Jeg kan og jeg skal få det til.....




Follow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: