fredag 10. januar 2020

Nytt år

Klokka slår 00.00 og 1 januar gjør sin entre med bulder og brak.
Flotte raketter som de fleste fryder seg over, dyr og små barn er ikke så glade for alt som skjer ute.
I alle mine voksne år har jeg alltid hatt nyttårsforsetter, og det har desverre ikke gått så mange dager før jeg har brutt minst en av de.
Dette året har jeg ingen nyttårsløfter. Kunne prøvd meg på de goode gamle som å ikke spise sjokolade, ikke handle så mye på nettet.
Det med å handle på nettet løser seg snart på egenhånd når 1 april kommer.
Jeg drømmer ennå om at regjeringen skal komme med en kunngjøring 1 april og si at det hele er en spøk og at 350 grensen vil øke til 1000kr.. hvor deilig hadde ikke det vært.
Jeg hadde løpt inn på ebay og fylt opp min handlekurv der og betalt med et smil.
Men fra spøk til alvor så forstår jeg at norske nettsider og butikker sliter. De vil nok ha en blomstrende vekst etter 1april.

Kom over en nyhetsside i dag om et hotell ikke så langt unna som hadde gått konkurs....det første jeg tenkte var at jeg faktisk kunne se hvorfor, det er nesten ikke en parkeringsplass i nærheten og det vil og være det samme for småbutikker i byer. Parkeringsplassene forsvinner så smått og ingen tenker på de som ikke har tilbud om kollektiv transport. De er det mange av.



Blogglisten Follow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: