søndag 22. august 2010

Baksiden

Det er alltid en bakside.
Det å være syk er i seg selv et ork og kan til tider være en kamp på liv og død.
Selv om formen er fin nå og jeg virkelig nyter livet så er jeg fortsatt syk.
Symptomene er der, selv om de ikke er så synlige.

Jeg kutter, skraper, biter og klorer meg til tider for å lindre trykket som har bygget seg opp over tid.
På fine dager der jeg bare opplever en liten konflikt eller bagatell så lager jeg gjerne smerte på meg selv..
Hvorfor?
Jo fordi det nå har blitt den letteste veien å slippe unna tankene på.
I steden for å snakke om det eller fikse konflikten eller krangelen som har vært så springer jeg heller unna og lar det gå utover meg selv.

Når enn er skikkelig ustabil så er det leger og psykologer klar for å hjelpe.
2-3 legetimer i uken er ikke uvanlig og heller ikke med 2-3 forskjellige behandlere, men når enn føler seg bedre så forsvinner disse timene.
Da blir det en ny kamp.
Plutselig skal enn stå på egne bein.
Hodet blir kaos igjen.
Hvorfor?
Jo fordi jeg har blitt så vant med å ha folk som ordner opp for meg og når jeg plutselig ikke skal oppsøke den ene legen etter den andre så blir jeg usikker og tankene svirrer igjen. Må jobbe for å bli selvstendig igjen.

Folk rundt deg...
Skremt, usikre, noen forsvinner mens andre er der og støtter deg

Mange kommer med råd og tips.
Og jeg er så takknemmelig for at folk bryr seg ,men alle har forskjellige råd og tips å komme med.
Noe som igjen kan føre til total forvirring når dagene ikke er fullt så gode.
Alle mener det beste og vil meg bare vel så det er ikke meningen å være utakknemmelig.

Piller som skal hjelpe mot humør.
Jo jammen sa jeg smør.
De pillene jeg har fått og brukt har gitt meg mer bivirkninger enn de har hjulpet meg.
Ingen fortalte meg at faren for selvmord økte ved bruk av antidepressiv pillen jeg brukte.
Heller ikke at jeg skulle ende opp med nesten 20 piller til dagen som skulle tas til all verdens tider.

Nei medaljen har en bakside...alt har en bakside

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

alt har en bakside,alt er ikke bare godt. og for at noe skal kalles godt så må det være et motstykke,altså vondt..

<3