onsdag 3. november 2010

Mopettis tankekjør

Fastlege dagen...
Var litt små nervøs da jeg troppet opp på legekontoret.
Ikke at jeg har noen grunn for det..fastlegen er en hyggelig ung mann som aldri kjefter eller smeller.
Han er heller ikke ubehagelig å prate med, men det er bare noe med å gå til legen.
Sitte å klage sin arme nød.
Ikke at jeg hadde så veldig mye å klage over idag.
Litt ang halvdøde armer og kalde fingrer ble nevnt.
Fikk registert meg som organdonoer..noe jeg har tenkt på lenge uten at jeg har noen deppresive tanker nå ..men det er flott om jeg kan redde andre om noe skulle skje meg.
Nevnte ikke noe ang overlegen som ikke ringte meg opp igjen...tenkte at det er ikke vits i å henge ut en kollega av han.
Det tjener jeg ingenting på..de jobber på hver sin plass og har hvert sitt område.
Fikk tatt den berømte blodprøven og får en tilbakemelding om det skulle være noe å sette fingeren på der..
Vanligvis så pleier det ikke å gjøre vondt i det hele når jeg tar blodprøven, men i dag tror jeg at hun traff en nerve da hun stakk.
Dæven så det gjorde vondt..både da hun stakk og hver gang hun skiftet på røra.
Så på plasteret at jeg hadde blødd en del, så godt mulig at hun har truffet litt skjevt.
Plukket opp sjarmtrolle A på veien til jobb og må innrømme at det var utrolig koselig med selskap i bilen.
A. skal ha baby så mye av snakket gikk på det.
Babyklær, helsestasjon osv...
Hadde ikke vært så veldig lenge på jobb før jeg merket et ubehag.
Ble iskald, trøtt,kvalm og det varte i et par timer før det gikk over.
Kanskje bare en reaksjon over blodprøven eller kanskje det var medisinene som plutselig ville markere at de var svelgt noen timer tidliger.
Ikke vet jeg...heldigvis gikk det over.
Ble tøfft å sitte på møte å prøve å holde seg våken, men jeg overlevde det og.

Fikk tatt med naboen på en liten handletur i kveld..bare for å lufte seg litt.
Vi trasket på m44, sparkjøp og europris bare for å se hva de hadde å tilby.
Litt småting ble det med hjem...posene ligger enda i bilen.
Lol...bære inn i morgen når gubben er på jobb.
Heldigvis handlet jeg ikke så mye at jeg trenger å være redd for hva han vil si.
Der er jeg utrolig heldig..har en kjempesnill mann som alltid er fornøyd med at jeg shopper litt i ny og ne..så lenge jeg ikke tømmer kontoen.

Gubben og jeg var på kurs i går kveld.
Kjekt å se alle igjen.
Gubben synes enda at det er dumt at jeg ikke er så flink til å fortelle hvordan jeg har det...og at han må lese på bloggen dagen etterpå hvordan dagen før har vært.
Jeg klarer bare ikke å se han i øynene og si at dagen har vært pyton.
Si at i dag vil jeg ikke annet enn å dø.
Ja..sanheten kan være brutal og enkelte dager drømmer jeg kun om å ta en overdose med piller.
Det er ting jeg aldri kan prate med gubben om.
Er alt for glad i han og jeg vet at han hadde blitt satt ut.
Enkelte tanker jeg går med kan være tøffe til tider for meg..og da kan jeg tenke meg hvor tøft det måtte ha vært for han om jeg skulle ha begynnt å åpnet meg mer.

Jeg har leste side opp og side ned om Dignitas i Sveits.
Laget kladd på mail jeg vil sende ned, men som ikke har blitt sendt ned.
Skulle jeg ha diskutert det med gubben min??
Neppe..



Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Anonym sa...

kvinner er born to shop,det er noe alle menn burde vite før de går inn i et forhold,haha.

Enig med deg,ikke alt man føler for å dele,og ikke er det like lett alltid heller..

<3