onsdag 27. januar 2010

Hvordan er det å leve med en som har bipolare

Hvordan er det å leve med en som har bipolare.

Det spør jeg meg ofte om..
Jeg kan tenke meg at det må være utrolig tøft for partnerne.
De står liksom litt fortvilet på sidelinjen og har ikke så veldig mye de kan gjøre.
Jeg har hørt om et par som har gått ifra hverandre pga den ene i forholdet har bipolare og det blir for mye for den andre.
Min bedre halvdel har gjennomgått like mye som meg de siste årene.
Han fant meg de gangene jeg prøve å ta livet av meg.
Han har vært vitne til at jeg har skadet meg selv flere ganger.
Han har vært redd for meg..
Redd når jeg ikke har kommet hjem
Redd når jeg ikke har svart på telefonen
Redd når jeg kommer med noen fremtidsplaner som er helt på tryne
Redd når jeg har satt meg i bilen og bare stukket av
Redd for meg 100 % av tiden jeg har vært veldig deprimert
Han har og vært en støtte for meg.
Ringt leger de dager jeg ikke har orket selv
Vært med til legene
Tatt ansvar de dagene legene ikke har gitt meg den beste behandlingen
Sittet å snakket med meg
Lyttet til meg
Jeg er utrolig glad for å han i livet mitt, men samtidig lei meg for all den smerten jeg påfører han.
Tror han har vokst like mye som meg disse siste to årene.
Det har vært en lang og tøff kamp,
Men sammen er vi sterke

Blogglisten

Ingen kommentarer: