fredag 29. januar 2010

Kan tro helbrede

Jeg vet hva du trenger!
Det var det ei som sa til meg nylig..og la ut om et møte som skulle være i pinsemenigheten.
Den kjente tv2 pastoren skulle komme å holde et foredrag eller hva de nå kaller sånne samlinger.
Uansett så mente hun at det ville hjelpe på meg.
Jeg må jo si at jeg ble sittende litt målløs og i grunnen ikke helt visste hva jeg skulle si.
Kan det virkelig være så enkelt? At enn sitter å lytter til hva en pastor har å si og etterpå er enn i toppform,frisk,helbredet…osv.
Jeg vil da ikke si at jeg har noen problemer i livet mitt som er til hinder i hverdagen.
Hadde det vært så enkelt at en pastor kunne ha helbredet oss, så hadde det nok ikke eksistert sykdommer i verden.
Da hadde jo alle oppsøkt en pastor.
Jeg kjenner flere som er kristne og har ingenting i mot dem.
De er som oss alle andre, bare de har sin tro. Det samme gjelder muslimer og jøder og andre trosretninger. De er kjekke personer
Jeg kan ikke si at jeg er personlig kristen, men er åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forklare.
Om det vil si at det er en Gud der…det vet jeg ikke.
Og jeg må nok si at jeg tviler sterkt.
Jeg er ikke ute etter å rakke ned på de som er kristne..all ære til de for den troen de har, men jeg må få spørre om følgende:
Hvordan kan Gud sitte å se på tragedien i Haiti
Hvordan kan Gud sitte å se på at menneskehandel skjer hver dag
Hvordan kan Gud godta at det er voldtekter og drap daglig i verden
Hvordan kan Gud sitte å se på at pedofili skjer
Jeg tenker på unger som blir kidnappet hver dag
Hvordan kan Gud godta det?
Da kommer jo mitt spørsmål…når Gud kan se og godta disse tingene,hvorfor skal han hjelpe meg? Jeg har jo bare bipolare som er en dråpe i havet i forhold til alle andre verdens problemer..
Glemte jeg å nevne at jorden skal gå under i 2012? Jepp den skal visst det i følge en rekke personer som mener at de har greie på ting.
Ikke vet jeg hva som skjer i 2012..jeg får bare vente å se.

Av og til skulle livet hatt en fasit…

Blogglisten

Bloggurat

Ingen kommentarer: