torsdag 21. januar 2010

Telefon terror

Telefonen ringer

Sakte løftes røret av..et svakt hallo sies

Kjenner kropper stivner da den hese mørke stemmen gir seg til kjenne

Det er han

Han igjen

Nå igjen

Bønnen om fred nyttet ikke

Trulsen om anmeldelse virket ikke

Så liten og svak

Tørr ikke så ifra til de voksne

Lar han styre på

Svarer det han vil vite

Da blir det fred

Til neste gang



Fant igjen dette lille diktet jeg skrev for noen år siden.
Heldigvis har jeg fått fred nå..personen ble tatt av politiet og jeg var i avhør og gav min forklaring slik at personen kunne bli dømt.
Skjønner ikke hva som får voksne menn til å ringe og terrorisere unger.
Jeg var ca 15 år da det startet og rundt 18 da det ble slutt.
Men enda henger det i ,…er små nervøs for å ta telefonen……
Er det ukjent nummer så svarer jeg sjelden,selv om jeg har annet nummer nå så er jeg redd for å høre stemmen hans igjen.

Det aller verste var at personen bare bodde ca 2 mil unna og det var ingen problem for han å finne meg på gata. Telefonnummeret han ringte stod i telefonkatalogen i sammen med adressen.

Fant han meg? Så han meg?

De spørsmålene vil jeg nok aldri få svar på….men jeg undrer og undrer.

Lever han i dag og hvis han gjør..hvor er han?

Går jeg forbi han i gata?

Plager han andre nå ?

Blogglisten

Ingen kommentarer: