onsdag 28. juli 2010

Bursdager



Måtte nesten legge med et bilde som viser litt av konfettien som ble spredd utover soverommet for et par netter siden da jeg klarte å smelle av en konfettikanon.
Heldigvis så ler gubben godt av hele greia nå.
Ser ut som han har fått fargen tilbake i ansiktet og pulsen nesten som normal.

Som vanlig har jeg litt av hvert på hjerte...så det blir nok til at jeg hopper ifra det ene til det andre i dag og. Alltså som normalt.

Ble innvitert i bursdag i dag. Kjempekoselig å møte bursdagsbarnet igjen + de andre som var der..både utkjente og kjente ansikter.
På slutten ble det litt for mange så jeg takket fint for meg og ruslet hjem.
Mer enn 3 blir alt for mye, men jeg klarer å takle det for noen timer.
Heldigvis er de såpass snille at de nok forstår at jeg tusler hjem.
Fikk servert god middag med dessert. Skulle nok hatt litt av den kokegleden som hun har.
Jeg har selvfølgelig og en spesialitet når det gjelder matlaging og det er : Take away.
Noen må jo sponse den bedriften. Jeg ringer du bringer.. ca kvarter :-)

Tok gubben med meg til Sandnes i dag for å lufte hode litt.
Hadde oss en fantastisk lunsj på Charles.
Gubben fikk seg nye sko og tusler fornøyd rundt i gaten med posen i hånden med skoene i.
Var og innom Sandnes boligbyggelag for å høre hva vi kan gjøre med det sorte laget med sot som dekker mer og mer av veggene i stuen.
Heksesot er navnet på det noe så ukjente fenomenet, men stadig nye tilfeller oppstår så nå er det mulig å lese litt om det på nettet.
Har tatt bilde og sendt videre og venter nå bare på svar.
Må si at vi ble tatt godt i mot og jeg følte at de tar problemet på alvor.
Enn hører jo stadig vekk om folk og bedrifter som forsøker å snike seg unna problemer som de burde dekke...men siste ord er ikke sagt i denne saken enda.
Men jeg har bestemt meg for å ikke dømme eller være alt for ivrig.
Jeg ser hva de har å si og hva de vil tilby oss av løsninger så tar jeg og gubben det derifra.

Klokka er halv 4 og jeg sitter som vanlig i stuen våken.
Hadde igrunnen bestemt meg for å dope meg ned i kveld slik at jeg kunne få en god natts søvn, men var så sent hjemme og satt å kikket på wrestlingen på tv2 sebra med gubben til nesten 02.00.
Etter det ble sovepiller igrunne uaktuelt.
Vil sove bort hele dagen i morgen.

I morgen ja...da skal vi til et vennepar for å drikke vin og skravle litt.
Rekner med at det blir godt vær sånn at vi kan sløve på terassen utover kvelden.
Må bare hive vinen til kjøling sånn at den er god og kjølig når den skal nytes.
Se om jeg ikke kan finne en flaske med champis og.
Må og kjøpe en bursdagspresang der til jenta deres som hadde bursdag for en uke siden.
Omg så mange bursdager det er for tiden.I går, sist uke, i dag , i morgen.. er det rart at det kan toppe seg litt i hode til tider.

Gubben har snekkret en kasse til meg som jeg nå driver på å maler.
Stor kasse som vil ta mange timer å male, men det er godt for da har jeg virkelig noe å gjøre fremover.
Har fått lest et par bøker, men nå ser det ut som konsentrasjonen er litt ute å går.. er nok derfor jeg ikke har hatt tålmodighet til å male hverken i går eller i dag. Satser på å tvinge frem litt inspirasjon i morgen.

En på campingplassen som mente at jeg var litt rolig for tiden.. nja han skulle nok bare ha vist min historie de tre siste årene, men det er ikke noe jeg bare sitter å plumper ut med. Føler ikke lengre for å sitte å syte.
Kanskje formen ikke er helt på topp for tiden, men jeg har ikke gitt opp.
Den dagen jeg gir opp , ja den dagen håper jeg virkelig ikke kommer.
Godt å kunne nyte livet selv om formen er på terningkast 4.




Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

det er godt å høre at gubben begynner å få tilbake normal ansiktsfarve etter sjokk smellet her om natten...hahaha,stakar,var vel hakket før hjertestans tenker jeg..bra han fikk seg nye sko da i det minste,så ble nok formen litt bedre tvert vil jeg tro.

så digg å bare kunne tusle avgårde om man ikke takler mer folk...skulle jeg ha gjort til tider også...hehe

hoho,hmm...du er rolig til tider ja,men han skulle ha sett det på ditt mest maniske,haha,som den natten da du skremte vettet av gubben f.eks...

Det er godt du har noe å pusle med mens du har ferie,man skal gjøre ting man liker da,og sappe av og nyte livet.

Kos deg så masse med venner i morgen kveld da du :)

*klemmer*