onsdag 7. juli 2010

Ærlig

Armen verker… men jeg kan ikke klage.
Kun min egen feil.
Min svakhet førte til smerten som jeg må holde ut med.
Alle dager er ikke like og denne er en av de vanskelige.
Bite tennene å holde ut
Høres lett ut, men når enn er i en dårlig periode så kan jeg love deg at det å bite tennene i sammen ikke er lett.
Jeg har bitt så tennene nesten ramler ut., har i alle fall følt sånt ut.

Hva skal det bli av meg..hvor lenge orker jeg.
Føler meg til tide som en hund med rabbis, glefser og freser.
Ikke kan jeg ta kontakt med legen..alt de kommer til å si er: begynn å ta medisinene dine igjen, noe jeg nekter.
Medisinene har aldri funket og vil ikke hjelpe meg i en dårlig periode. Tvert i mot.

Legene er ikke kompetente nok til å hanskes med sine pasienter når de på over et år ikke kan lytte til det som pasienten sier.
Min overlege spurte meg flere ganger om jeg ville at han skulle ha kontakt med fastlegen min… hver gang svarte jeg ja pga det var noe som alle tre kunne tjene på i lengden. Fastlegen kunne da få en mulighet til å snakke med overlegen min å få svar på ting han eventuelt måtte lure på, men da overlegen spurte meg for 4 gangen om jeg ville at han skulle ta kontakt med fastlegen min sa jeg nei…what is the point??
Når en pasient svarer ja første gangen, ja andre gangen og ja tredje gangen uten at noe skjer..hvorfor ja fjerde gangen. Hva er så spesielt med det? Som om han kom til å ta kontakt..neppe.
Må få si at fastlegen har forsøkt et par ganger å komme i kontakt med overlegen, men til ingen nytte. Overlegen er enten på et annet legesenter eller på kurs.
Hvordan kan de da tilby meg den beste hjelpen?
Norge skryter på seg at de har et så godt helsetilbud..yeah right.
Begynn i det minste å lytt til pasientene. Ikke bare drukne de i piller for å sette de ut av spill sånn at vi ikke kan være en fare for andre.. ikke at jeg anser meg som farlig. Tvert i mot.



Som en prestekrage.

Blad etter blad
Ramler av
Noen blader igjen,
Men når det siste er borte
Er prestekragen ei mer

Kun minne vil eksistere
For den som møtte prestekragen.
Aldri mer vil den stå rak i ryggen
å lyse opp dagen for andre
Den er ei mer



Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

Ingen kommentarer: