torsdag 22. april 2010

Det er vår og helg :-)

Fy søren som tiden flyr.
I dag er det allerede torsdag og klokka 12 er det helg. Kan ikke si at det er feil.
Godt med lang helg ettersom jeg hadde jobbe helg sist helg. Har en del husarbeid å ta igjen, men tviler på at jeg klarer å bli ferdig før vi reiser i vogna. Er litt usikker på om det blir i dag eller i morgen vi reiser. Jeg er klar til å reise i dag, men må se litt om gubben får det til med jobben. Sov litt lite i natt så det kjennes at det skal bli godt med lit ekstra søvn i morgen tidlig. Har ingen planer om å stå opp kvart på 7.

Viss vi ikke reiser i vogna i dag så skal jeg bli med mamma på shopping i morgen på dagen. Er utrolig kjekt å bli med henne, men kan bli litt gal av alt det hun stadig skal spandere. Prøver å si at jeg har mine egne penger, men den vil hun ikke lytte til.

Jeg var innom litt blogger i går å leste de som virket nysgjerrige, på den ene bloggen drev hun ene med å kommentere andre sine blogger og jeg kan si at det var ikke pene ord som kom i fra den jenta. Under kommentaren hennes var det flere som hadde skrevet at de ville at hun skulle kommentere deres blogg..uhm, kan det være ettertraktet mon tro?
Skulle noen ramle innom her å finne på å kommentere min blogg etter at de har studert opp og ned i mente så har de jammen litt å skrive om.
Jeg har skrivefeil, hopper ifra det ene til det andre av ting jeg skriver om. Det er ingen naturlig flyt i det jeg skriver, men det beste er at jeg er faktisk klar over det selv og det er min blogg og jeg bestemmer selv hvordan jeg vil ha den.
Jeg prøver å lage et mellomrom hver gang jeg hopper over til noe nytt siden jeg ikke klarer å få en perfekt avslutning hver gang jeg er ferdig med en ting..

HOPPE OVER TIL NOE NYTT… lol

Eller nei kanskje ikke helt noe nytt siden det dreier seg om blogg fortsatt.
Jeg så noe jeg har lyst å lage til noe på min egen blogg, men hvor og hvordan jeg får tak i det er en større utfordring. Etter å ha søkt på nettet (google) i en stund innså jeg at jeg måtte gi opp. Klokka nærmet seg halv 1 og jeg skulle opp før 7,så det var på tide å trekke seg.

Men det er jeg på jakt etter er::::: sånn ikon som erstatter den vanlige kjedelige pil tasten på skjermen.. Litt dårlig forklaring, kanskje denne er bedre::: når en skal trykke på noe på skjermen så har enn en piltast som en fører over skjermen med data musa, jeg vil gjerne ha en liten ting istedenfor pilen.
You get it??
Spurte en på jobben og han kunne bekrefte at piltas heter arrow på engelsk, men det hjelper ikke så mye for jeg satt i går å søkte etter cool arrows ,download arrows, arrows for bloggs , ikke at det hjalp.

Skal i grunnen til ei venninne i kveld å ha bakedag i sammen med ei eller to andre, men nå må jeg nesten se om vi reiser i vogna eller ei. Nå som finværet er her har jeg mest lyst å reise i vogna, men samtidig så frister det veldig å bake litt i sammen med de.
Vi synger og vi ler og har det så festlig i sammen..tror nok vi oppfører oss som rene barne hagen til tider, but who cares?
Så lenge som vi har det moro og ikke plager andre går det fint ifølge meg .

Fikk kommentar av Laila i går og der hadde hun og skrevet inn noen små tips ang sommer og kalorier.
Dette var min favoritt:

2. Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokoladeplate,
vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen.

Åh det lyder som musikk i mine ører.. pepsi max er herved bestilt.
Jeg må bare vente til de tar opp rulleporten slik at jeg kommer til brusautomaten.
Mhm..idag sitter jeg å blogger på jobben. Kom litt før tiden så jeg hadde noen minutter på meg til å rable ned noe. Så da er det greit å benytte seg av å skriveprogrammet Microsoft Word som har abc sjekk..blir bedre for dere som leser bloggen min i dag.
Ingen skrivefeil..wow det er lenge siden.
Jeg må seriøst få gang på å installere Microsoft Word på min egen maskin, men siden jeg ikke alltid er den raskeste så kan det ta litt tid før det skjer

Apropos Laila som jeg nevnte litt lenger oppe.
Hun var på fremsiden av side2.no..uhm er det navnet på siden mon tro.
Stort bilde med tekst under og når en klikket på den så kom enn rett inn på bloggen hennes. Ohm jeg kjenner en kjendis.
Laila jeg tror du kan gå som en A kjendis etter i går. Jeg var selv på den siden for en tid tilbake siden, men det var helt nederst i liten utgave uten bilde.
Det er alltid ukens emne som er nederst og da jeg var dreide det seg om hår.
Jeg har jo nevnt hårfarging og det at jeg klippet meg selv ifra langt til kort hår.
Denne uken er det vår som gjelder.

Og da ble jeg jo litt inspirert til å skrive at jeg faktisk fryder meg over hver eneste vårdag vi har… hvert eneste vår tegn som viser seg. Enten det er sol, vipa, traktorer som er på åkrene og jobber eller lukta av møkk… lol etter at bonden har kjørt møkk.
En ting jeg ikke helt klarer å svelge når det gjelder vår er de forbanna sykelistene som stadig dukker opp i veibanen. Helt greit når det ikke er sykkelsti der, da har enn ikke annet valg enn å holde seg på veien, men når de sykler midt i veien og det er flunk ny sykkelsti ved siden av. Ja da kjenner jeg at temperaturen stiger kraftig. Er det tillatt å ha paintball gevær i bilen og gi de en patron med blåfarge i ræva når de blir alt for irriterende i trafikken??

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!
Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.


Blogglisten


Follow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

Ja,nå kan du føle deg beæret som kjenner en A-kjendis,hehe. Du kan også havne der,om du legger inn link til det innlegget du vil dele med andre. På høyre siden på side2blog kan du ping innlegget ditt. Da er din blog representert og du er på om de vil publisere innlegget ditt.

Du ka utføre stavekontroll på innleggene dine,den funksjonen er å finne på samme linje som der du velger hvilken skrift du vil bruke,eller hvilken farge du vil bruke,rett over der du skriver innleggene dine.

De kalori reglene er fine syns jeg,absolutt noe å leve etter,hehe.

Våren er fin,alt våkner til liv igjen,og det går mot sommer. Herlig.

Valgets kvaler hva du velger å gjøre,campingtur eller baking med venner...uansett hva du velger,så regner jeg med at du vil kose deg masse.

Ønsker deg en fin dag videre :)

klem