onsdag 14. april 2010

Litt urolig

Fy søren så trøtt… sov til halv elleve i dag og måtte ha meg en liten hvil før jeg reiste på jobb i 3 tiden. Meg og gubben styra og stelte litt hjemme, før han reiste og jeg tok min lille hvil. Fikk vasket litt klær og ryddet i litt av rotet som har samlet seg den siste uken.
Jeg kjenner meg litt urolig i kroppen, er nok derfor jeg styrer så på med å rydde å vaske.

I går kveld var jeg på bipolare gruppen og det var utrolig kjekt å treffe alle igjen, men det såret meg noe så utrolig da jeg hørte at en av de i gruppen har mistet jobben pga sin bipolare lidelse. Personen var tydelig preget av hendelsen og det skjønner jeg utrolig godt. Jeg blir så forbanna, for vi er helt uskyldige i denne situasjonen vi er i. Ingen av oss har noen gang spurt etter bipolare lidelse. Tross i våres dager og våres humørsvigninger så gjør vi våres aller beste for å fungere. Om vi ikke alltid klarer å yte 150 % så synes jeg virkelig at ledere kan se litt igjennom fingrene på det og heller flytte litt om på arbeidsoppgavene vi får utdelt. Ingen av oss har lyst å gå hjemme. Vi er mennesker med følelser som alle andre. Hvorfor skal vi da bli straffet for at vi har bipolare??
Jeg skjønner det bare ikke…

Kom meg på jobb i dag og fikk endelig gitt noen en glad nyhet om at varene deres var kommet… stakkers de har ventet litt på varene så de var kjempe happy for å få en telefon som bekreftet at de endelig skal få levert varene på døren i morgen.
Føles godt å glede andre selv om det ikke er store greiene for oss… den som er lite for oss er gjerne stort i andre sine øyner.
Gav gutta på jobb en liten historie nøtt i dag.. spurte de hva som skjedde i dag for 98 år siden. Ingen tok den så jeg gav de stikkordet ca 1500 og at vi skulle ut av Norge og at hendelsen og strakk seg til den 15.
Ingen som klarte å gjette at i dag er det 98 år siden Titanic krasjet med isfjellet klokken 22.45 og gikk ned 15. april klokka 02.23.
En som tippet at det hadde noe med et lokalt fotball lag …men der måtte jeg nok skuffe han å si nei.

Fikk og melding ifra A. hun vil at vi skal filme i morgen..wiii gleder meg utrolig til å tilbringe tid med henne og jobbe mer med dokumentarfilmen. Hun er så utrolig flink og rolig…veldig behagelig å jobbe i sammen med. Tror hun kommer til å få en knallfilm og det er nok ikke takket være mitt bidrag, men hennes redigering og småting hun har sett for seg at filmen må inneholde… dokumentarfilm

Apropos film… ser at det skal gå en morsom film på tv4 i kveld.
Luksusfellen og så film. Kan det bli bedre??
Nå skal ikke jeg fryde meg over de som står frem i luksusfellen på tv3, tvert i mot.
De har min fulle sympati.. Må være forferdelig å havne i en slik situasjon, men de går alle i en bedre hverdag når programmet er slutt..uhm, ble det feil skrevet mon tro.
Det jeg mente er at de får kjempe god hjelp av programlederne og at de har det mye lettere etter programmet. Selv om det sikkert må føles litt flaut å stå frem på tv å la hele Norge vite at enn har dårlig økonomi

Tenk på alle som begår selvmord pga økonomien. For ikke så mange år siden så var det en far her i nærheten som hadde mistet jobben. Han tok livet av seg selv og ungene. Er litt usikker på om de hadde 3 eller 4 unger, men for en tragedie. Økonomien ødelegger så alt for mye. Det er i grunnen den vi lever av. Er nesten sånn at jeg må dagdrømme litt om de stammene som enda ikke er oppdaget. Leste et innlegg i en avis for et par år siden da hadde de oppdaget en stamme som aldri før hadde sett folk og de antok at det fortsatt var flere stammer som ikke kjente til omverdenen. De lever jo uten penger og klarer seg fint. Indianerne er jo og stammefolk, men tror at de har litt jobber og er på vei inn i den vanlige verdenen etter hvert. Kan det kalles vanlig verden den vi lever i??
Er jo vanlig for oss, men spør våres oldeforeldre som levde av det jorden gav de og det de klarte å bytte til seg. De hadde nok mange tøffe år.. år der avlingene gikk den veien hanen sparker pga mark, lite regn som fører til tørr jord, dyr som døde pga det ikke var dyrlege slik det er i dag. Nå er det bare å ringe så kommer de kjørende så sant de ikke er ute på et annet oppdrag.. Var ingen telefon før , heller ingen bil.

Tror jeg er glad jeg lever i denne verden som jeg er vant med



Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!
Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.


Blogglisten


Follow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

hærregud!!! stakkars menneske som mista jobben fordi sjefen ikke har medmenneskelighet da!!!det er folk der ute som absolutt ikke har noe i en sjefsstol å gjøre sier jeg bare!!

Det er utrolig kjedelig å slite med økonomien,det gjør jeg også,så jeg skjønner deres frustrasjon..men jeg ville nok ikke stilt opp på tv med det...men de kommer jo tross alt godt ut av det når de er med på det da,det er nok mye av grunnen til at de er med også...

Håper du sover godt nå,og at du får en fin dag i morgen.

klem