onsdag 28. april 2010

Sånn ca omtrent

Hun har det bra… veldig bra,
men noe mørkt og urolig venter på henne.
Det har hun ikke bestemt selv,
Men vet at det kommer etter en tid på topp.
Hun ble stresset i går og mistet kontroll.
Lange røde striper preger hennes arm i dag
Det var smerten hun måtte tåle
Før det blir mørkt igjen.

Hun er svak
Hun er syk
Vil helst sove og gjemme seg bort.
Låse døren og ikke slippe noen inn.
Gjemme seg under dyna
Men hun har det bra..
Veldig bra


Atter er en dag kommet og regnværet har preget store deler av mitt fokus.
Ingen ting er så koselig å sitte på jobb å høre på regndråpene som plasker ned.
Har litt bølgeblikk under vinduene sånn at det høres ekstra godt.
Plaske plaske og nynne på sangen : i`am singing in the rain
Jeg får en sånn uimotståelig trang mot å ta på støvler å springe ut å hoppe i sølepyttene.
Nei… jeg vil ikke kalle det fetisch, eller hvordan det nå skrives.
Jeg er simpelt hen bare glad i regnvær.
Kan det ha noe med at jeg er født i vannmannens tegn??

Hvorfor rispet jeg meg i går…
Må komme meg innpå det emnet og å ikke bare dra ut hele bloggen med regnvær.
Tror jeg ble litt stresset og fortvila i går og det kokte over til slutt.
Det var i grunnen bare helt dumt gjort,
Men akkurat der og da måtte jeg bare få løs litt frustrasjon,
Ikke det at jeg var sinna på noen.
Kun over situasjonen sånn som den er nå.

Trapper bør jeg unngå, støtter meg inntil vegg eller noe annet om jeg går et stykke og plutselig begynner å svimle. Kvalmen er ubehagelig. Den konstante trettheten er enda verre..føler meg ikke uthvilt noen gang. I morgen kan jeg sove lenge, men er nok like trøtt når jeg står opp.
Sørens form.

Lurer på om blodprosenten min er på rundt 7 nå.
Sist mnd var den 8.9 og den har minket med ca 1.4 prosent fra mnd til mnd noe som i grunnen vil si at rundt 12. mai kan jeg forvente meg en prosent på 7,5.
7,5x 7= 52,5
Nesten halvparten det… men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, men må få lov til å si at jeg er dårlig og ønsker kun en forbedring.
Sikkert rart at jeg sier at jeg har det bra, men faktisk så har jeg det bra.
Prøver å fokusere på de positive tingene..og det hjelper.
Leste en fin blogg i går der vedkommende har ramset opp ord hun synes er positive.
Jeg satt å smilte etterpå… ble glad av å lese det.
Kan jo nevne noen ting her som gjør meg glad:

Happy word.

Venner, familie, blomster, shopping, camping, parfyme, musikk, søndagsjoggebukse, rosa, pepsi max, rullekebab, jul, påske, bryllups, fødsel, bursdag, fruktsalat.

Da jeg kom hjem ifra møtet i går kveld spiste jeg litt og tok tablettene mine.
Var et par timer for sinket med å ta de, men det går fint så lenge det ikke gjelder hver eneste kveld. For å få en god natts søvn så tok jeg og en Zopilkone.
Den hjelper meg å sove..lå en liten stund i senga og plutselig så gulpet jeg.
Lol akkurat som små unger..var en rap som kom med litt gulp samtidig.
Svelget det ned før jeg fikk registrert hva som kom… men ujs det kan jeg virkelig si.
Å gulpe opp en halv oppløst Zopiklone var grusomt. Hele munnen ble full av en ubeskrivelig ekkel metall smak. Jeg har hørt om de som har sagt at når de merker at metall smaken kommer i munnen da vet de at de snart sovner. De skulle bare prøvde å gulpe det opp.

Er det bare meg eller er det andre som funderer over hvorfor bankene stadig legger ned diverse tjeneste inni banken.
Jeg blir så forbanna.
Sparebank 1 på Gandal--- kanon grei å reise innom på veien til eller ifra jobb for å enten sjekke saldo, veksle penger eller spør om noe ang kontoen.
Nå er det kun boligsalg.
Sparebank 1 på Bryne… la ned kassen sin nå nylig. Nå går det ikke ann å gå inn å ta ut penger eller betale rekninger.
Er kun sånne fancy kontorer der enn kan få råd om enten lån eller fond eller eiendomskjøp.
Omg… fremtiden er lys når det gjelder bankene og deres tilbud til kundene.
Time sparebank på Bryne er en bank som går via generasjoner. Har foreldrene dine vært der og vært eksemplariske så er du hjertelig velkommen som ny kunde. Er du ukjent for banken så nja…
Det har jeg hørt ifra flere. Har selv aldri vært innom i den banken da det har vært uaktuelt å bytte bank


Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

2 kommentarer:

Laila sa...

Det regner her også,men jeg får ikke videre lyst å kaste på meg støvler og løpe som en tulling ute i regnet. Ikke på denne tiden av året,det er så surt og kaldt ute. Men når sommer regnet kommer,da er det greit :)

hmm....synes ikke du skal tenke for mye over dette med at du rispa deg,du må heller se på det som at det var hvertfall ikke et megakutt med kjøttøksa liksom...

Håper de finner ut noe lurt på blodprøven :)

men du,noe jeg har gått og tenkt litt på i dag...Hvorfor skal du bruke *courage* i filmen din om bipolar? Sangen handler jo om sf...Hvorfor bruker du heller ikke *beauty from pain*? samme gruppe...eller er det den du egentlig mener at du skal bruke,bare at du rota med navnene?

hehe...jaujau...tusler meg ut herifra....

klem

amastra sa...

vi har tillatelse til å bruke begge sangene ;)