tirsdag 27. april 2010

DYRT Å LEVE SUNNT

I går ramlet jeg innom butikken og som vanlig var jeg utrolig snope-syk, men klarte å bestemme meg for å holde meg unna sjokoladen og chipsen.
Valget var ikke vanskelig da jeg på Spar stoppet med en frukt disk. Masse gode frukter kuttet opp i biter sånn at enn kunne lage sin egen fruktsalat.
Melon, eple, druer og jordbær var blant det som havnet oppi.
Og så tok jeg med meg en sunn leskedrikk til kassen.
62 kr for frukten??? Sjokkskadet totalt.
En 200 grams sjokoladeplate ligger på rett over 20 kr.
Det hadde vært billigere for meg å kjøpt snop.
Frukten smakte himmelsk da jeg spiste den, men det var med en bismak jeg forlot butikken etter å ha betalt for luksusvaren..

Trodde Norge var så fokusert på at vi skulle leve sunt, hva med å starte å sette ned prisene på frukten for eksempel??
Da jeg satt i bilen og hadde kjørt et lite stykke kom jeg på at jeg faktisk hadde glemt å kjøpe det jeg skulle i butikken for, så det ble å svinge innom Prix i forbifarten og hente det jeg skulle, men da var jeg allerede litt små forbanna pga prisen på frukten at jeg tok med meg en pose med popkorn og ei flaske med cola zero.

Fikk ringt legen i dag og bestilt ny time-
Den ene armen begynner å bli nummen og det føles som om den sover.
Samtidig har enkelte ting begynt å bevege på seg.
Sånn som lysekronen og gardinene hjemme.
Tenkte at det kunne være greit å sjekke ut.
Mister litt kreftene i armen når den er så nummen.. er
Sikkert ikke noe alvorlig, men kan være greit å undersøke.
To legetimer i neste uke siden jeg skal til psyken og.
Inn å sjekke hodet og så ut igjen.
Tror jeg har oppført meg sånn noenlunde ok de siste ukene, er litt manisk og har problemer med å roe meg ned om kveldene… noe som igjen fører til at jeg er stuptrøtt om morgenen

Kan det å ha bipolare sammenlignes med en vulkan.
Vi er jo som et skikkelig lava utbrudd når det står på som verst og når det roer seg igjen så er vi rolige, men samtidig rett under kokepunktet.
I know… skal ikke ta alle under en kam. Det er forskjell på folk og det gjelder med bipolare lidelse og..

Kikket på arbeidskjemaet i dag og så at jeg skal jobbe 8-12 i morgen, så har jeg fri til fredag. Jippi så gøy.
Skal møte et søskenbarn av meg på torsdagen på dagen og ut på besøk om kvelden.
Ser ut som fridagen kommer til å fly fort .
Men det er jo alltid kjekt å møte venner og kjente så jeg skal ikke klage.

Tror jeg runder av her…


Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

ja,det er mange som lurer på hvorfor i helsike det skal være så dyrt å leve sunt,når de prakker på oss at vi MÅÅÅ leve sunt...
Det er ikke rart i det hele tatt at folk lever usunt når prisene er som de er. Hva hjelper det at kiwi kutter momsen på frukt og grønt,når alle andre butikker har skyhøye priser?? forstå det den som kan...

blodprøver er bra mange ganger,de kan liksom gi en forklaring på ting..håper du får noen positive svar nå da...

ps: ser besøkende i bloggen din stadig øke :D

cool

klem