fredag 25. juni 2010

Litt rabbel på en fredag

I dag kom de…
Tårene
De bare begynte å trille nedover kinnet mitt,
Uten en grunn.
Jeg var på vei til jobb og plutselig så ble jeg utrolig trist.
Heldigvis gikk det fort over, men jeg ble sittende i bilen å summe meg litt før jeg gikk inn på jobb. Klokka var passert 8 da jeg stemplet meg inn.
Flere netter har jeg ligget nå uten å klare å roe meg ned. Enten har jeg dratt frem julepynt på natta eller drevet med aerobic i senga.
I natt ble klokka over 2 før jeg sovnet og opp kvart på 7.
Gjesp.

Men over til noe mer hyggelig.
I dag er det Kristiansand..wow

Jeg gleder meg til å komme ned til det blide Sørlandet og inn i dyreparken å møte Julius og gjengen hans.
Lenge siden jeg har vært i dyreparken nå.
Vi skal være der med et vennepar. Venninna mi jobber på hotell så hun har fikset billige rom til oss og hotellet ligger maks 10 minutters gange ifra dyreparken.
Sikkert mye folk i selve parken siden ferien har startet for en del + turistene har og ankommet Norge for en stund siden. Tyske, Nederlandske bobiler over alt hvor jeg ferdes. Kjekt at de kommer opp for å se på Norge, men jeg undrer meg over hva de i grunnen mener når de reiser hjem igjen.
Spesielt prisene jeg tenker på. Det er så utrolig billig å leve både i Danmark og Tyskland. Hva koster ikke ei øl i Danmark i forholdt til her?? Tror vi betalte 35 kr for halvliteren i Danmark og det er billig.
Maten er og dyr her i forholdt til der nede.
Nei jeg undrer meg på om ikke vi skremmer de litt med våres høye priser, men sånn er det når den stakkars staten våres vil ha avgifter på det meste.
Oh , nå ramlet jeg over på noe helt annet enn dyreparken… men men godt å få ut litt ang de høye prisene i Norge.

Er det rart at vi smugler når vi reiser utenlands. Jeg mister jo totalt hodet og drar med alt for mye hver gang.

Savner campingvogna og ser virkelig frem til å reise inn neste helg. Jeg burde jo i grunnen ha vært hjemme og tatt igjen litt husarbeid, men det kan jeg alltids prøve å få til på kveldene i neste uke. Ikke så mye 2 personer klarer å rote, men enkelte dager er det jammen nok.

Lurer i grunnen på hvor mye jeg må pakke med meg til Kristiansand turen..burde jeg ha et ekstra par med sko med meg inn i parken? Gnagsår er rett og slett bare siste sort å gå med. Ser ut som det kan bli en paraply dag, tror jeg har en vanntett jakke, men er ikke helt sikker siden jeg aldri har testet den ut i skikkelig regn.
Nei får virkelig krysse fingrene for opphold… er mye kjekkere å gå i parken da.
Men det kommer jeg nok til å fortelle alt om på søndag. Blir ingen blogging i morgen siden jeg ikke tar med dataen på turen.
Er jeg på tur så vil jeg ha fred. Reiser ikke bort og betaler flere kroner for å sitte på nettet å surfe.

Har undersøkt på nettet ang sot som stadig dukker opp på veggene. Fant utrolig mye på nettet som gav meg en normal forklaring. Heksesot blir fenomenet kalt for.
Det oppstår i nye boliger og kan forsvinne av seg selv etter 1-3 år.
Hadde noe med noen stoffer i malingen som skilte seg ut og blandet seg med støvet i luften..var noe sånt jeg leste i farten. Vi har bodd i boligen i snart 3 år, da burde det i grunnen ha vært borte nå , men det blir bare mer og mer sot.
Dessverre så har ikke forsikringsselskapene noen skikkelig planer over om de skal dekke det eller om de skal dra inn fabrikanten av malingen for å få erstatning ifra de.
Jeg har gitt beskjed til gubben at siden noen har fått det dekket så kan vi i det minste høre med forsikringsselskapet. Forventer meg ikke for mye, men er lov til å prøve.
Vi skal og ha 3 års befaring snart og da kan det være lurt å vente for å se om det er noe de vil inn å dekke, men tviler på det. Han som ble utsendt ifra Sandnes Bolig Byggerlag for å ta 1 års befaringen var så møkke sur og uhøflig + enormt spydig at jeg håper virkelig ikke han kommer igjen.
På et års befaringen var jeg liten og svakt. Nå er jeg stor og sterk så han kan jo prøve å komme innen for døra våres å ta en vemmelig tone. Hørte mange andre naboer og som klagde på han så jeg skjønner ikke at Sbb kan være tjente med å sende ut en så uhøflig fyr.
Husker godt at vi klaget på ytterdøren. Når vi står i gangen og holder hånden fremfor døren så blåser det rett på hånden pga den er ikke skikkelig tett, men i følge han fyren så var det helt normalt. Det skulle være sånn vind inn rundt dørkarmen

Nei er det noe rart at enn kan bli tynn i håret og drikke i helgene??


Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

driver du med aerobic i senga frøken?? det er godt å få ut tårer i blant,men det er bare på en så svingete måte det kan skje på når man er bipolar...det kommer så brått...

men håper at du klarer å balansere det hele.
blir kjekt med tur til sørlandet da,der er du hvertfall garantert fint vær kanskje...hehe.

håper kvelden er god mot deg :)

klem