lørdag 20. februar 2010

Masse snø og lite søvn :-))

Lørdag og vinterferien er startet.

Merker at det er litt ekstra pågang med kunder på jobb.
Stavangerfolka har våknet og er på full shopping.
Grynte litt til snøen som stadig ramler ned.
Jeg mener at nå får det jammen være nok snø,
selv om det er litt koselig å se på når det er helt hvitt ute.
Nå er det ca 2 cm ekstra med snø på rekkverket, hm…

Kunne sove en ekstra time i dag før jeg måtte opp.
Våknet selvfølgelig rett før 5 og var våken nesten hele tiden til jeg måtte stå opp 08.10
Pokker… endelig en sjangs til å sove og så skal enn våkne 3 timer før enn må stå opp.

Hva skal enn finne på i helgen mon tro..
Kino? Er lenge siden jeg har vært å sett en god film. Så reklame for en ny film med Leonardo Di Caprio som vekket nyskjerrigheten min.
Meg + film + ei stor bøtte med popkorn = passer fint i sammen.
Vi er heldige som har 3 kinoer i nærheten.. Sandnes kino, Stavanger kino og Jæren storstova. Den siste ligger på Bryne og er en liten kino med kun en sal.

Sitter enda og grubler over resultatene ifra den siste blodprøven.
Har kontaktet fastlegen og skulle få papirer ifra dps ang resultatene på blodprøven. Det viser seg nå at jeg har fått feil papir ifra de. Fikk papirene ifra sykehuset, må jo si at de og var litt spennendes å ha hjemme for å studere. Jeg får ta turen innom dps på tirsdag og få de rette papirene slik at jeg kan levere de videre til fastlegen.
Mye papir rot som det kan blir maks forvirring utav.

Mine grunner til å bli deppa over resultatene er mange
Men det jeg frykter mest er å bli tatt vekk i fra jobben.
Blir en blodfattig så blir enn fort trøtt og svimmel osv.
Ikke så lett å være en plass der enn skal løfte tunge ting og kan risikere å svime av .
Jeg lurer på om de vil gå videre med utredningen og eventuelt hva det vil gå ut på.
De undersøkelsene er ikke alltid like kjekke.
Skyldes det kreft? Kan det være en svuls som ligger en eller annen plass å suger til seg alt blodet i kroppen.
Enn har alltid lært at enn skal ikke ta sorgene på forskudd.
Det prøver jeg på, men liker virkelig ikke helt det som skjer og som jeg ikke har kontroll over.

Jeg fikk en tilbakemelding ifra Laila på gårsdagens blogg, og jeg er helt enig.
Seksuelle overgripere burde virkelig bli kastrerte. Da ville de ikke hatt den gleden over å begå nye overgrep.
Samtidig så lurer jeg veldig på hva som sviver i hodet på en overgriper.
Synd å si det, men i de aller fleste tilfellene vi hører om så er det menn som begår overgrep.
Hva får en far til å forgripe seg på sin datter eller sønn
, onkel til å forgripe seg på barn han er onkel til.
Det er helt skammelig. Jeg vil ikke gå innpå hvem som har forgrepet seg på meg pga det har nå gått så lang tid og jeg ønsker ikke å rippe så veldig mye opp i det, men jeg er bitter og utrolig såret av at vedkommende kunne missbruke meg da jeg var et barn.

Må få legge til at det ikke dreier seg om verken pappa eller noen av onklene mine eller besteforeldre.
Bare så de ikke blir uthengt
.
Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!
Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.


Blogglisten

Bloggurat

Follow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

jeg sier det igjen :STAVANGER = elsk,haha.

det er surt å våkne så tidlig når man kan sove lenge ja,typisk det...

det er fort gjort å ta sorgene litt på forskudd,vi mennesker er flinke til å skaffe oss unødvendige bekymringer...Vent heller å se hva som skjer.

overgrep mot barn er forkastelig.
en pedofil vil nødig komme min vei for å si det sånn...

håper du finner noe kjekt å bruke kvelden på :) og ikke minst slappe av :)

klem