tirsdag 2. februar 2010

Værmeldingen

Værmeldingen:


På utsiden har vi sol og av og til litt lett bris
På innsiden er det kuling med vindstyrker opp i mot sterk storm.
Thats me …
Klistrer på meg et smil og later som om alt er ok .

Det er best sånn

Hodet verker som søren for tiden… er et typisk tegn når jeg er innesluttet og grubler for meg selv.
Tirsdag og kursdag… spennendes å se hva som blir samtaleemnet i dag
Jeg skal gå alene i dag pga gubben er syk
Gleder meg faktisk til å treffe igjen de andre kurs deltagerne

Satt å tenkte på hvordan jeg skulle forklare hvordan det er å ha en tung tanke dag..hvordan tankene kan påvirke dagen
Nå er jeg den meste elendige personen til å forklare ting,
Tankene kommer og går. Hopper ifra det ene til det andre i løpet av kort tid. Dystre tanker kommer og gjør det vanskelig å tenke på andre ting. En blir så fokusert på tankene at enn glemmer tid og sted. Blir som å få flere tennisballer kastet i hode på en gang.
Prøv selv å få flere tennisballer i hode mens du lager middag.
Det funker rett og slett ikke…
Jammen sier mange.. Neeeeei ikke noe jammen.
Vet at det er en dårlig forklaring…men det er bare så vanskelig å forklare.

Vanskelig å sette ord på det.

Jeg har ingen verdens ting å klage over..men må få lov til å si at det ikke alltid er like lett å få tingene til å fungere.
Etter flere timer med tanke kaos blir enn helt matt, tung i hode og har bare lyst å legge seg. Tror jeg har liggende rundt 20 bøker som jeg har lyst til å lese…men får det ikke til.
Konsentrasjonen er ikke lengre der og bøkene blir liggende å samle støv.
Synd ,men jeg har prøvd flere ganger uten at det funker.
Har lest en side et par dager på rad, men det fungerer ikke.
Det er da tankene om at enn er mislykket dukker opp.
Virkeligheten treffer deg plutselig så hardt at enn blir sittende og fungere over hvilket liv enn har…………. og så kommer depresjonen snikene.
Da fungerer jeg ikke..sitter bare i en stol og stirrer i det fjerne uten mål og mening.
Er sårbar og tåler dårlig kritikk.
Kan godt ta i mot kritikk,men jeg klarer ikke å ta den i mot på en normal måte.
Synker bare videre ned i depresjonens verden.
Så vil enn bare ikke leve lengre pga livet er så håpløst og det ikke finnes noen annen utvei.
Etter 3 forsøk vet jeg hva jeg snakker om.
Jeg har flere ganger sett meg selv i speilet og spurt meg selv om hva jeg tenkte på de gangene…innerst inne vet jeg det ,men prøver å fortrenge det.
Gå videre med livet og tenke at nå var det siste gang..Nå blir alt så mye bedre
Synd å si det,men det blir ikke alltid så mye bedre.

Satt å grublet over hvorfor det er så populært å søke etter Emma og Daniel.
Var inne på en side der de meste søkte navnene var ramset opp...hva gjør de så spesielle.



Blogglisten

Bloggurat

Follow my blog with bloglovin

Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!
Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.

1 kommentar:

Laila sa...

Kjenner til den indre storme du kjenner inni deg. Jeg har den selv,jeg er frykteli urolig mange ganger..og tankene flyr hit og dit. Jeg er bipolar selv,men ikke i like stor grad som deg. Jeg er mest på den depressive siden,og når man er der så ser alt bare helt håpløst ut,man ser ingen løsning.
Nå går jeg på lamictal,og har kommet meg litt opp fra den mørke bunnen,men jeg vet jo at jeg vil havne nedi der igjen en gang..