tirsdag 25. mai 2010

deilig dag med mye fundering

Hva er oppskriften på det perfekte liv?
Ikke vet jeg.
Sitter å tenker over dokumentaren som jeg så i går og dagen tidligere.
Var utrolig lærerikt og en ting som jeg funderer over er at han spurte samtlige i dokumentaren om viss det fantes en knapp som de kunne trykke på som ville fjerne bipolaren..om de da ville ha trykket. Kun ei som sa ja at hun hadde trykket, resten var nølende men sa veldig klart nei at de ikke ville ha trykket på knappen.
Jeg lurer på hva jeg ville ha gjort.

Har jeg et liv utenom sykdommen eller er det kommet for langt til at jeg kan gå tilbake til mitt gode friske normale liv.
Jeg har venner, familie, jobb nå som jeg nok hadde hatt om jeg ble frisk, men har jeg kommet så langt at jeg lengre ikke kunne ha gått tilbake og fungert som en frisk person. Sykdommen opptar en stor del av livet mitt.
Alt for stor del.

Var ute å spiste lunsj med ei venninne i dag og fikk brukt litt penger.
Smykker, bøker og litt pynt var noe av tingene jeg fikk meg med ifra Kvadrat.
Etterpå var det innom jobben for å hilse på kjente og ukjente.
Noen nye ansikter som jeg ikke hadde sett før så det lureste jeg gjorde var å stupe inn på kontoret..der kjenner jeg alle.
Kontoret blir min trygge verden på jobb.

Selv om jeg ikke er deprimert så har jeg fortsatt trygge og utrygge soner.
Sånn vil det vel alltid være..sykdommen har formet meg.
Om den har formet meg til det bedre vet jeg ikke, men det jeg vet er at jeg har vokst utrolig de to siste årene. Blitt flinkere til å ordlegge meg. Lært meg å snakke på en mer sakelig måte uten å hyle opp i et utrolig sinne.
For sinne har jeg..jeg går ifra 0 til 100 på under 1 sekundNår det kommer til hukommelse så har den blitt kanon dårlig, husken er mega dårlig og det mislikte jeg sterkt. Kanskje jeg hadde trykket på knappen.

Kom til å skrive en kommentar på et innlegg på fjesboka i går kveld. Lurer veldig på om det kommer noen kommentarer på den.
I døden får enn fred… no more pain , skrev jeg.
Jeg står for de ordene selv om jeg ikke er depressive lengre
Mine meninger fortsatt sterke og dystre..
I live in a little crazy world, but i am happy so why complain??

Etter at jeg hadde vært på jobb ble jeg med A. på kvadrat for 2 gang idag. Kjempekoselig..vi var innom en interiør butikk med alt for mye fint...kunne kjøpt det meste. Stilig isbrett som enn kan lage isterninger av fikk jeg kjøpt + diverse andre småting som fristet.
Nå er det data og tv resten av dagen/ kvelden.
Koke trøndersodd og spise ostepopp :-)
Le av den nye reklamen på tv...nudistene som kommer å hjelper det paret som står fast med bilen på stranden...heia naf :-) kanonbra


Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart!Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.BlogglistenFollow my blog with bloglovin

1 kommentar:

Laila sa...

Et perfekt liv finnes ikke,eller,det finnes ikke noe fasit svar på det.Det er hva den enkelt selv velger å finne svar på som gjør at ders liv er perfekt,for dem.

Jeg tenkte det samme når jeg så dokumentaren,og jeg ville helt klart svart nei.For jeg ville ikke vært foruten de erfaringene dette har bringt meg.

Koslig å gjøre noe sammen med venner,og ja,det blir liksom alltid shopping,gjort det samme selv i dag,haha.

Jeg snakka med hu venninna mi om ostepop i dag,hvor lett jeg blir påvirket til å ville ha det når det nevnes...jeg stod og vurderte det da jeg var på butikken,men endte opp med potetgull istedenfor,hehe.

Kos deg med tv og pc i kveld da :)

klem